oldschool acid (dit keer in mp3)

Eerste wat me opvalt:

Wat is er met de timing aan de hand? Ik heb het gevoel dat de 808 iets vroeger dan de rest komt.

geen idee, zou best kunnen, heb ik wel eens meer last van.
ik geloof inderdaad dat de hihats er ergens net naast lijken te lopen.
Maar pech.

Erg Oldskool! Beetje Blake Baxter style!

Vond het begin een beetje voor de hand liggend! Maar het laatste gedeelte vondt ik echt zwaar
rauw en donker! Super!!!

Wat ik persoonlijk aan deze track zou veranderen? Geef 'em in het begin wat meer rust!
Laat 'em wat langzamer naar z'n climax komen!

Voor de rest! :okdan: Toppie: :okdan:

Vindt 'em voor de rest echt lekker rauw en "Detroit" achtig klinken! Top!

Peace...8)

Dank u. Eigelijk nam ik alleen een stukje op om te kijken of de volumes goed waren.
Maar tijdens de testsessie ging ik gewoon effe door :) Vandaar ook dat er niet echt een begin
aan zit en het einde wat abrubt is. Opbouw is inderdaad ver te zoeken.
Zal morgen een s effe kijken of ik het nogmaals kan doen, alleen dan goed.

.

Attachments

• smiley.gif
    smiley.gif
    4,1 KB · Bekeken: 104
lekkere chille acid man , de 303 gaat niet vervelen (wat ik veel heb met acidmuziek) en alles klinkt op zijn plek, de lofi klanl ervan geeft het ook karakter vind ik, weet alleen niet of dat komt door de lage mp3kwaliteit of dat de track zo klinkt :)

niet slecht voor een ongesequencete track (is toch zo, niet?)
die string sound is wel wat irritant.

ook merk ik dat de track niet 'pompt' (maar dat komt door mp3 compressie)

voor de rest goed gewerkt
doet me denken aan oude universal indicator platen

koel stukkie muziek sander, de eerste versie heb ik niet gehoord, maar het begin van die 2e track is lekker, zweverig met die heerlijke hats en kick.. simpelheid ten top, maar ooh zo doeltreffend.. mjam ! :)

Lekker snelle server! 145 Kb/s !!

Het valt me wel op dat je altijd dit soort 'live' tracks hier post, ga je die in een later stadium nog helemaal sequencen en uitwerken? En zo ja, ga je er dan meer aan toe voegen of maak je ze korter of wat doe je er dan mee?

Misschien moet ik die "Housemasters: (The Best Of) The DJ Fast Eddie" dubbel-CD maar weer eens draaien. 8)

Ik moet wel zeggen dat ik het einde van de eerste versie mis. Die andere drums gaven het einde nog net even wat extra's.

>>> ook merk ik dat de track niet 'pompt' (maar dat komt door mp3 compressie)

Mijn tracks pompen nooit. Gebruik namelijk geen compressor.

>>> niet slecht voor een ongesequencete track (is toch zo, niet?)

Ik speel de string en neem em op (als midi data)met de MPC. Die loopt em dus constant.
Kan mnoeilijk constant dat zelfde melodietje spelen terwijl ik
nog 2 drumcomputers en een 303 moet besturen en ook nog af en toe de microfoon
op pakken om wat stoms te zeggen.

>>> die string sound is wel wat irritant.

Ik ben zelf ook irritant, dus vandaar :)

>>> En aan het einde toch nog de 707. Lache hoor...

Die hoor je het hele nummer door hoor :)

>>> Het valt me wel op dat je altijd dit soort 'live' tracks hier post, ga je die in een later stadium nog helemaal >>> sequencen en uitwerken? En zo ja, ga je er dan meer aan toe voegen of maak je ze korter of wat doe je er dan >>> mee?

Ik heb een hekel aan nummers maken. De basis is dan wel zo gemaakt, maar omdan elk geluid te gaan sampelen en
dan te gaan denken van 3 keer dat geluid, dan weer dat, dan weer die, etc vindt ik helemaal niet leuk.
Een 808 wil je ook niet sampelen, want dat is een ramp. Ik heb erg weinig geduld.
Ik zou eigelijk met iemand moeten samenwerken, die al de duizend en 1 coole dingen die per dag voor bij komen zou
sampelen en er een nummer van zou maken.

Ik kan nummers niet in een later stadium uitwerken, etc, want ik ben zelfs te lui om alles op een apart spoor
op te nemen (ook al heb ik die mogelijkheid wel). Meestal kies ik gewoon voor cassette bandje of op 1 spoor naar de pc.

Ik vindt het gewoon leuk om te klooien, en heel soms ontstaat er een nummer en dan moet ik dus het geluk hebben,
dat er niet te veel fouten zijn gemaakt. Bij dit nummer ben ik wel een aantal keren opnieuw begonnen.

Bedankt voor het luisteren allemaal, :okdan:

Sander

Ik zou eigelijk met iemand moeten samenwerken, die al de duizend en 1 coole dingen die per dag voor bij komen zou sampelen en er een nummer van zou maken.

Sander

Ik wil je best wel eens elpen een nummer van je uit te werken

Bedankt Bounce, maar dan zou je hier constant moeten zitten en zeggen
van ja dat is cool en daar gaan we mee verder.
Ik heb de slechte eigenschap om iets cool's weer snel te veranderen
als ik het te lang hoor.

Back