Downtempo: Angular Momentum

mooi stukje. Bij de eerste seconde moest ik gelijk aan Boards of Canada denken. Een mooi geluid, wat klinkt alsof het ergens in de jaren 50 is opgenomen. Ik zou bijna willen vragen waar het geluid uitkomt :D

De beat is wel wat kaaltjes en het mag ook zeker nog wat langer duren en wat meer hebben.

Ga zo door dus!

kort maar kort :D

mooi stukje. Bij de eerste seconde moest ik gelijk aan Boards of Canada denken. Een mooi geluid, wat klinkt alsof het ergens in de jaren 50 is opgenomen. Ik zou bijna willen vragen waar het geluid uitkomt :D

De beat is wel wat kaaltjes en het mag ook zeker nog wat langer duren en wat meer hebben.

Dank je voor de reaktie. De synth was eigenlijk een of andere vage sample die door heel wat cassettetapes, stereo-systemen en een ruisende basversterker heen is gegaan. Het nummer was oorspronkelijk ook veel korter (meer een BoC-achtige 'vignette'), maar ik vond het leuk om er een beat onder te zetten. De beat is mij eigenlijk zelfs nog wat te druk, maar smaken verschillen ;)

Dank je voor de reaktie. De synth was eigenlijk een of andere vage sample die door heel wat cassettetapes, stereo-systemen en een ruisende basversterker heen is gegaan. Het nummer was oorspronkelijk ook veel korter (meer een BoC-achtige 'vignette'), maar ik vond het leuk om er een beat onder te zetten. De beat is mij eigenlijk zelfs nog wat te druk, maar smaken verschillen ;)

Netjes gedaan hoor, ik vind de melodielijn echt tearjearking klinken (zoals smackos dat altijd zo mooi zegt :D).

Wat de beat betreft, ik bedoelde ook niet zo zeer drukker maken, maar de beat klinkt zo clean tov de rest. Wellicht wat tape saturation en wat filterwerk en your done!

De beat is inderdaad wat te clean, die mag wat rauwer. Er zit ook wat reverb over de 'snare'? Die zou ik iets minder maken. Verder leuk gedaan :).

ja lekker stukkie, maar die beat is het nog niet helemaal...

zoals je zelf ooit gezegd hebt:

Goede beats programmeren is lastig en vergt een hoge mate aan muzikaliteit.

dat blijkt maar weer meer dan waar te zijn!

:okdan:
Voor de rest heeft Dsil 't al gezegd.

ja lekker stukkie, maar die beat is het nog niet helemaal...

zoals je zelf ooit gezegd hebt:

dat blijkt maar weer meer dan waar te zijn!

Het ligt ook een beetje aan het effect dat je wilt bereiken. De beat is in dit geval slechts 1 van de lagen en niet bedoeld om een "drive" te hebben. Valt verder niemand trouwens iets op aan die beat?

Het ligt ook een beetje aan het effect dat je wilt bereiken. De beat is in dit geval slechts 1 van de lagen en niet bedoeld om een "drive" te hebben. Valt verder niemand trouwens iets op aan die beat?
Eh ja hij is niet in 4/4 geschreven ?

En ik vind het niet een tearjerker .. de sfeer die het bij mij oproept is eerder paradoxaal

Back