Jomox AirBase 99 Editor: AirTweaker

wouter

\B-)
Hoi,

Hier de eerste beta versie van mijn AirBase 99 Editor genaamd AirTweaker. Veel plezier er mee en laat me weten als je een bug ontdekt.

Groeten,
Wouter

http://www.granucon.com/software/beta/Granucon AirTweaker v0.9 beta 1.msi

AirTweaker.jpg

Het voordeel van een goede editor is dat je niet alleen de instellingen ziet maar ook wat ze doen. Zoals een tekeningetje van de envelope, dat soort grappen.

Kijk anders eens hoe ze dat bij softsynths doen.

Wel puik werk verder natuurlijk :)

hehe eindelijk een editor die ergens op lijkt!
goed bezig!

ik heb geen airbase meer maar dit ziet er in ieder geval goed uit

Daar sluit ik me bij aan, deze editor ziet er erg tof uit, maar ik zou er eigenlijk eentje voor Os x willen hebben... Iemand ideeen?

Het mooiste lijkt me trouwens, een editor in vst variant, zodat ik hem in Live ingebakken heb zitten. Zegmaar als midi effect.

Is de editor hoe je m nu hebt gemaakt niet makkelijk te compilen dat hij geschikt is voor os x... ik heb 0,0 kaas gegeten van programmeren, dus het kan zijn dat ik iets heel doms zeg, maar wie weet...

Is de editor hoe je m nu hebt gemaakt niet makkelijk te compilen dat hij geschikt is voor os x... ik heb 0,0 kaas gegeten van programmeren, dus het kan zijn dat ik iets heel doms zeg, maar wie weet...

De gebruikte techniek is Microsoft dotnet en das nie voor de apple. Helaas.

Je gebruikt c# toch? De syntax is vrijwel gelijk aan java en dat draait prima op apple :D

hey te gek gedaan Wouter! zou er bijna een Airbase weer voor aanschaffen ; werd nl. nogal kriegel van de edit-methode.. jij hebt de noodzaak aangegrepen om de editor te maken, erg netjes :)

(zie net dat iemand dezelfde avatar heeft.. hihihi)

Volgens mij is dat een iets te versimpelde voorstelling van de werkelijkheid :) en daarnaast heb ik geen mac dus dat wordt lastig.

Da's inderdaad iets te simpel, maar als je Windows.Forms hebt gebruikt kan je het volgens mij makkelijk porten naar Mono. Nu, misschien moet je daar zelf geen tijd in steken maar als je eventueel de broncode wil vrijgeven dan kan een ander het wel doen.

Ik ben trouwens benieuwd naar de implementatie. Ik zou zelf ook wel een editor willen maken (voor m'n ER-1 ofzo) maar heb nog geen deftige MIDI library gevonden.

Dave

Je kunt de broncode gewoon met Reflector bekijken en veel MIDI-libraries zijn er niet. Die van sanford is wel aardig (codeproject) zolang je er geen sequencer mee schrijft :D

Back