Ambient/D'n'B The Darkforce - Dance with me

The Darkforce

There'll be no order
http://www.megaupload.com/?d=2UUCH45J

Sinds een half jaar bezig met deze soort muziek daarvoor altijd hardcore gemaakt. En ben eigenlijk wel erg benieuwd wat men er van vind. Al tips zijn welkom aangezien ik niemand persoonlijk ken die dit maakt.

gebruikte gear:

FL7 (waar de vocal ook vandaan komt)

Fl keys
Albino
Absynth
Korg emx
Roland JP8080

Koffie en hoofdpijn

Heb even snel geluisterd naar de track. Ik ben niet zo gek op de semitones wisselingen die de melodie maakt, dat werkt 1 keer in een track, maar niet voor elke wijziging in het nummer imho.
Hier en daar lijkt er iets uit de toon te klinken, heb het 1 keer gehoord bij de vocal in het begin en er was ook nog iets voorbij 4 min wat in mijn oren niet juist klonk (vrij subjectief natuurlijk).
Het is een beetje eentonig, er gebeuren niet echt 'spannende' dingen... Beetje jammer dat de piano die in de intro gebruikt werd niet echt meer terugkomt.

Maar dat je dit voor mekaar hebt na slechts 6 maanden in een meer melodische stijl te werken dan hardcore vind ik persoonlijk best wel flink hoor!

De bewerking van de vocals vind ik eigenlijk wel leuk. Zijn dat de Laurie Webb samples?

Keep it up!

Nah, ik vinnum eigenlijk best gaaf! Okee, ik heb ook wel wat puntjes, maar op zich een vette track, vinnik. Van dat vrij eentonige heb ik geen last; past wel bij het genre. Ik vind wel dat het intro érg lang is (cool, zo'n filter om er daarna echt in te hakken - maar een minuut is wel erg veel, en al helemaal op een track van 4:37); dat het rustige tussenstuk er niet echt uitkomt (compositorisch goed bedacht, maar weinig rust doordat op 2:53 gelijk alweer van die zenuwachtige percussie erbij, en het knalt niet op 3:10, waardoor dat een soort anticlimax wordt); en dat je geen einde hebt (je stopt gewoon opeens op 4:37; zelfs de fade-out wordt afgekapt!). Van mij het ook meer dreunen! Niet hardcore-achtig, maar de drums blijven nu vrij lief, vind ik. Dit soort DnB mag stevig van zich af bijten!

Desondanks, zoals ik al zei: ik vind het een sterke, sferische track; gewoon je mainloop an sich en de variaties daarop zijn echt wel okee! :okdan:

Tnx zeer handige tips. Met de structuur van het nummer ben ik nog bezig ik heb weinig ervaring met dit soort tracks HC is daar een stuk makkelijker in. Dit is 1 van de drie versies van dit nr. Hierin geeft de piano alleen de hoofdnoten aanen de rest door de synths gedaan wordt. Ik heb ook versie waarin dat andersom is.
De drums zal ik nog is naar luisteren was er zelf best tevreden over. Dreunen in de zin van een feller ritme, of scherpere/hardere tonen? Wilde er iig geen erg hyper d'n'b ritme ingooien
Track is zeker niet klaar maar wacht op mn nieuwe pc + monitor speakers voor ik echt serieus er aan verder gaat

ps: hoe is de "eind"mix

@ Ange:
Wat zijn semitones wisselingen??
Vocalen zou ik ff moeten kijken komen uit een van de demo tracks van FL 6-7. Wil wel meer van dit soort vocalen gebruiken maar waar vandaan weet ik niet?

Laatst gewijzigd:
Back