Opnemen via tape out ... goed of slecht?

PrayersForRain

Ouwe rot
Hey Forummers,

Ik zit weer met een vraagje. Ik heb me zojuist een klein mengpaneeltje aangeschaft en ik zou graag wat opnemen naar mijn pc. Is het verstandig (maw goed of slecht) om de tape out van het mengpaneel te gebruiken om opnamens te maken? Ik zou me ook een usb audio converter willen aanschaffen (zie foto) om zo de opnames met mijn pc te doen. Wat geven jullie als raad? Greetz, Pfr.

Attachments

• usbaudioconverter.jpg
    usbaudioconverter.jpg
    4,6 KB · Bekeken: 104
De Tape-out van je mixer is prima te gebruiken om op te nemen met je pc.

Wil je ook goede opnames maken met je pc, dan zou ik kijken naar een goedkope geluidskaart van ESI, M-Audio of EMU.

De M-Audio Audiophile 24/96 is niet zo'n dure kaart, en is echt een stap hoger dan een onboard geluidskaart of goedkope USB converter zoals op het plaatje bij je post.

Als je echt via USB wilt kan dat ook, bv met de M-Audio Audiophile USB of EMU 0202 USB.

Een ander voordeel is dat deze geluidskaarten goede ASIO ondersteuning bieden, mocht je dan in de toekomst meer met audio willen gaan doen, of met VST-plugins of iets dergelijks aan de gang willen, dan hoef je niet direct een nieuwe geluidskaart aan te schaffen, omdat je dat met deze kaarten ook prima kan doen.

Thanx voor je reply, Flying Panther. Ik weet niet ofdat ik verder ga kijken voor een goedkope geluidskaart. Die usb audio converter kreeg zeer goede kritiek in MeetMusic en ik zoek het echt lowlowlow budget te houden (converter kost maar 40 euro of zoiets). En ik zou verder niets willen doen met audio via pc. Ik wil enkel opnames maken van mijn mengpaneel naar pc. Maar allezins al bedankt voor je advies, ik zal er nog eens verder over nadenken. Greetz, Pfr.

Back