casio sk-1

rodeo

Nieuwkomer
Hoi,

ik heb een casio-sk1 die ik graag wil aansluiten op m'n laptop en wil opnemen met logic, maar hij heeft alleen een speaker uitgang en een mic en line in voor het sample gedeelte...
Heeft iemand wat tips?

Via de headphones kan je niet opnemen. Heb ik geprobeerd. Je moet echt een output uitgang hebben mono/stereo. Dat is het probleem met de sk-1. Er zijn ook slimme jongens die die dingen ombouwen. Ik ben eigenlijk op zoek naar zo'n slimme jongen.

Ik heb vroegah toen die SK-1 net uit was ook zo'n ding gehad en kon hem ook zonder problemen aansluiten op een mixer....
Niks geen ombouwen nodig gehad.

2 rodeo
Voorlopig geen reden om met de SK-1 langs de winkel te gaan. Dit lijkt meer aan de verbinding te liggen.
(En ervan uitgaande, dat je niet vergeten bent de volume schuif open te zetten)

De speaker output van de SK-1 geeft een stereo signaal af (stereo-jack gebruiken dus) op een niveau dat
geschikt is voor elke aux- of line-input etc.
Wanneer er een plug in die output zit, wordt de interne speaker vanzelf uitgeschakeld.
Eerste test is dus, om die plug eruit te halen, om te horen, of er zohoezo wel geluid uit de SK-1 komt.
Bijv. met die gruwelijke demo, die etaoin aanduidde.
Is dat zo, dan ligt het aan de verbinding naar de input van de laptop. In eerste instantie de kabel dus.
Verder kan het op de laptop dan nog zo zijn, dat de kanalen van de input mixer niet correct zijn ingesteld.

Wat de omgekeerde richting betreft :
De SK-1 heeft twee ingangen : Mic en Line. Als er een plug in Mic zit, overruled die het andere line-signaal.

Er is nog steeds een Casio-forum ook over de SK-1 :
http://www.jz-server.de/forum2/e107_plugins/forum/forum_viewforum.php?12
En je kunt mijn betoog over de SK-1 hier vinden :
http://www.xs4all.nl/~samzen/synth/synth.html#casio

m'n programma reageert daar echt niet op.

staat in "m'n programma" de input niet gewoon verkeerd? dat het signaal te zwak is en hem daarom niet op vangt?

Waarvan akte
Bijgevoegde bestanden:
sk1.mp3‎ (327,3 KB, 23x gelezen)

Moest dat nou, ik had dat deuntje al 20 jaar verbannen (net als dat deuntje van m'n VL-tone)!

LOL
Om nog iets van die demo te maken, sample ik altijd iets als "duh" in de microfoon, en speel 'm opnieuw.

Of erin boeren en dan ermee spelen, ook zo'n lekker gouwe ouwe. (Of ben ik de enige die zo ziek was?)

oef ik was een keer zo verstandig om dat ding aan mijn speedfreakende adhd buurvrouw te geven :)

oef ik was een keer zo verstandig om dat ding aan mijn speedfreakende adhd buurvrouw te geven :)

En toen?? Ging ze over de :r op je SK en heb je dat opgenomen? Of ben je nog steeds bezig om de resten te verwijderen????8~

Maar serieus. Die demo vind ik een zeer zwak gedeelte van het ontwerp, want het kost wel veel ROM-ruimte.
Dat had beter besteed kunnen worden aan andere klanken.

Wat die adhd betreft is er wel een punt. De knopjes van de SK-1 zijn behoorlijk kwetsbaar voor krachten.
Ik had een exemplaar, waar af en toe de kat op pleegde te pitten, en toen ik 'm weer wilde gebruiken,
bleken diverse knoppen permanent ingedrukt te staan, dus dat gaf nogal wat functie-problemen.
Ik heb 'm toen moeten openschroeven om dit te herstellen, en ze weer los te maken.
Dat is een crime. Het begint al met 11 kleine rot-parkertjes in de bodem. En zorgen dat ze niet wegspringen.

Een andere achterlijke optie is het 12e gat in de bodem, om met een schroevedraaier aan een instel-condensator
te draaien, terwijl je van onderaf op een toets moet drukken, om het ding af te stemmen met andere instrumenten.

Back