amt8 koppelen aan amt8

mv30

Stamgast
ik heb net 2 amt8'en. Nu wil ik die dingen aan elkaar koppelen om zo een 16 * 16 te krijgen. In de handleiding die op het internet circuleert en die hier al enkele keren via link aangeboden is, staat niets over koppelen als je een usb aansluiting naar je pc gebruikt, enkel voor serieel verbindingen.
daar vind ik dat je afwisselen de rs422 en rs 232 moet gebruiken.
nu heb in een kabeltje liggen met aan een kant een rs 232 stekker en aan de ander kant een rs 422 stekker, kan ik deze kabel gewoon tussen beide hangen, ttz van de rs422 poort naar de rs232 poort of anders om of gaat dit tot minder gewenste neveneffecten leiden als daar zijn, vonken, rook, vuur, of gewoon een niet werkend apparatenkoppel met een stel kapotte poorten?
iemand een suggestie hoe ik dit in gang krijg?

Via USB is er niks te koppelen omdat je dan gewoon 2 USB poortjes kunt gebruiken en dan klaar bent.

Bij serieel is het "voordeliger" om te daisy-chainen. Maar ik zou voor USB gaan, zeker als je bekijkt dat RS232 er al een tijd geleden is uitgeschopt door USB (zo ook met LPT en joystickpoort) in de meeste nieuwere computers.

Hier is overigens een hele grote thread die misschien ook nog wat nuttige tips voor je AMT heeft: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=71391

je moet die ronde stekker gebruiken (mac seriele poort) als je de usb bus gebruikt, want de pc seriele interface&usb gebruiken hetzelfde circuit.
staat duidelijk in de handleiding denk ik.

kan zijn dat je eerst nog wat instellingen moet doen met de unitor software om het naar je wensen te laten werken.

dank u allen voor de reacties.
@yoozer: kan ik als ik ze beide via usb aan de pc hang, volledig onderling patchen, van 1 tot 16 als het ware. Ik weet dat ik dat via cubase wel kan, maar kan ik het ook zonder cubase, puur hardware matig dus?
@rené: natuurlijk kan ik de andere midikanalen ook gebruiken, maar ik zit nu eenmaal met teveel miditoestellen en ik ben geen fan van midithru, vandaar dat dit de makkelijkste oplossing leek. Zo gebruik ik uiteraard wel meer dan één midikanaal per toestel, bij de toestellen die multitimbraal zijn en voldoende polyfonie hebben natuurlijk.
@rvooh: goed de rs 422 poort dus, maar nu heb in een kabeltje liggen met aan een kant een rs 232 stekker en aan de ander kant een rs 422 stekker, kan ik deze kabel gewoon tussen beide hangen, ttz van de rs422 poort van amt8a naar de rs232 poort van amt8b of gaat dit geen groot succes zijn?

Volgens de handleiding moet je voor de eerste doorverbinding, tussen unit 1 en unit 2, een RS-422 kabel gebruiken, dus aan beide kanten een RS-422 stekker. Mocht je unit nummer 3 willen aansluiten, dan moet dit via een RS-232 kabel, voor unit 4 weer een RS-422 enz. Dus geen mix van aansluitingen op dezelfde kabel.

Back