hulp nodig van Emu XL7 bezitter!

synthmann

Ouwe rot
ik probeer met mijn proteus X soundset twee presets uit de Emu xl7 na te maken.

Het gaat om presets:
Bank 1. 93: ARK Covet
Bank 2. 7: Vortex

Als ik het goed heb maakt ARK Covet gebruik van de sample genaamd 488: Life en maakt Vortex gebruik van 356: JP4

Zou iemand dit even voor mij willen checken? ik ben ook erg benieuwd naar effect en filter instellingen voor die presets zodat ik die kan nabootsen op de Proteus X.
alvast dank!

Wat betreft de gebruikte samples heb je voor beide presets in ieder geval gelijk.

Verder geldt voor ARK Covet: filter Eeh-to-Aah (12 vow) en als effecten FXA "Canyon" en FXB "panning delay".

Vortex: Filter Megasweepz (12 LPF) en 1 layer ongefilterd; FXA niet gebruikt en FXB "DualTap 1/3"

Hoop dat je er zo een beetje uitkomt :biertje:

Wat betreft de gebruikte samples heb je voor beide presets in ieder geval gelijk.

Verder geldt voor ARK Covet: filter Eeh-to-Aah (12 vow) en als effecten FXA "Canyon" en FXB "panning delay".

Vortex: Filter Megasweepz (12 LPF) en 1 layer ongefilterd; FXA niet gebruikt en FXB "DualTap 1/3"

Hoop dat je er zo een beetje uitkomt :biertje:

dat komt al een stuk meer in de richting!! er zitten volgens mij nog subtiele filter lfo's op de beide patches, sinus golven op 8 maten bmp sync maar het is moeilijk te bepalen wat de initiele filter instellingen zijn, dicht of open etc. en hoeveel lfo erop zit.

kun je me nog wat met filter, resonance en filter-lfo instellingen van dienst zijn?

hier in proteus is Vortex niet echt uit meerdere layers opgebouwd, maar ik zie wel dat het filter alleen in de hoge tonen werkt en onderin en in het midden vlak is.

bedankt iig!

Back