Te Koop: Emu Xtreme Lead 1 (XL1)

Jos Ravenglass

Stamgast
Hallo,

Ooit was de Emu Xtreme Lead 1 het werkpaard van mijn studio, maar ik gebruik hem al jaren niet meer. Redenen: ik ben geswitched van breakbeat/triphop naar jazz en gebruik naast traditionele instrumenten voornamelijk software.

De XL1 ziet er goed uit. Het oranje knalt mijn rack uit. De sounds zijn typisch Emu en vaak erg herkenbaar door de bijzondere filters. Bovendien heeft de hardware XL1 veel lekkere arpeggio's en de BPM/beats mode. Iets wat je in de software variant niet vindt.
De preset Sub Duh Bass was lang mijn go-to bassgeluid. Geluidstechnici in grote zalen smulden ervan en het publiek kwam regelmatig vragen hoe ik aan die geweldige bas kwam. Een aantal presets vind je terug in hits rond de milleniumwisseling (o.a. Kosheen).

Mijn vraagprijs is €175,-

Heb je belangstelling? Stuur me dan een privébericht.

Van Vintage Synth Explorer:
"Based off of the Audity 2000, the Xtreme Lead has the 32 MB "X-Lead" soundset ROM, 64-voice polyphony, 16 simultaneously available programmable arpeggiators, 12-pole digital filters, 24-bit dual effects and a memory expansion slot.

The XL-1 introduces E-mu's new SuperBEATS Mode, which allows you to effortlessly trigger, latch and unlatch synced loops and grooves from separate keys on your keyboard over 16 independent rhythm tracks. Sounds of the Xtreme Lead-1 include techno basses, buzzed out synth leads, pads, dance drumkits, vocal stabs, hits, analog synths, DJ scratches, etc. The twelve assignable real-time front panel controls provide fast hands-on access. "

Back