Future Retro XS waar te bestellen in de EU (evt. groupbuy?)

sms303

WHAT UR WATCHIN'?!?!
Nu m'n Yamaha CS20m (voor eur. 365,-), Dx100 (zwaar over de top gegaan voor eur.170,-) en TB303DF (eur. 1.800,-) zijn verkocht wil ik een Future Retro XS ervoor terughalen.

De adviesprijs vanuit Future Retro is $1.299,-. Hier komen dan nog de verzend- en invoerkosten bij. De totaal prijs komt dan uit om en nabij op Eur. 1.299,- Met wat surfen ben ik tot nu toe bij een dealer in Frankrijk/ en Italie uitgekomen voor een pre-order ad eur. 1.199,- zonder verzenkosten. Verzekerd verzenden vanuit Frankrijk kost +/- eur. 30,-

Zijn er meerdere mensen die een XS willen kopen?
Is er evt. intresse voor een groupbuy bij een Europese dealer?
(bij afname van meerdere kan er iig bespaart worden op verzendkosten en mogelijk ook nog wat korting geregeld worden).
Weet iemand een goedkopere dealer binnen de EU?

Laatst gewijzigd:
ja maar Paul is wel de tofste verkoper die er is!

maar meestal is het net iets duurder ja.....

ja maar Paul is wel de tofste verkoper die er is!

Voor eur. 150,- (meerprijs) kan ik ook ineens heel aardig zijn! :D

Ik zie zelf geen meerwaarde in aardige verkopers. De bestelling zal via internet plaatsvinden. Klantvriendelijkheid vind ik momenteel niet belangrijk. Wel zal de after sales belangrijk zijn (snel toesturen na betaling en garantiemogelijkheden etc)

Neem es contact op met i4; die kunnen misschien ook wel eens iets regelen?

Volgens mij is http://www.synthshop.nl/ de NL dealer, maar de XS staat nog niet op de site.

Zelf ook geen ervaring met deze webwinkel.

Ik zou zelf direct bij analoghaven.com bestellen

sms goede keuze

sms goede keuze

Nu m'n Yamaha CS20m (voor eur. 365,-), Dx100 (zwaar over de top gegaan voor eur.170,-) en TB303DF (eur. 1.800,-) zijn verkocht wil ik een Future Retro XS ervoor terughalen.

De adviesprijs vanuit Future Retro is $1.299,-. Hier komen dan nog de verzend- en invoerkosten bij. De totaal prijs komt dan uit om en nabij op Eur. 1.299,- Met wat surfen ben ik tot nu toe bij een dealer in Frankrijk/ en Italie uitgekomen voor een pre-order ad eur. 1.199,- zonder verzenkosten. Verzekerd verzenden vanuit Frankrijk kost +/- eur. 30,-

Zijn er meerdere mensen die een XS willen kopen?
Is er evt. intresse voor een groupbuy bij een Europese dealer?
(bij afname van meerdere kan er iig bespaart worden op verzendkosten en mogelijk ook nog wat korting geregeld worden).
Weet iemand een goedkopere dealer binnen de EU?

wijs bakkie die xs
ook semi mod
maar je zou ook kunne kijken naar een sentex....
of iets anders semi mod,s
ik vind ze best prijzig

wel een goede naam heeft future retro ,..qa sound/klanten
niet de BRAND name hihi

sc 6

Futureretro

Futureretro

Gewoon even mailen: ik heb vorige week gevraagd of ze een Revolution R2 kunnen opsturen, en dat gaat gewoon tegen wisselkoers + verzending. FR Revolution kwam dan op $816 = $750 voor de unit + $66 verzending (plus wat de douane er nog bovenop gooit...).

You may purchase the R2 unit direct from us. We do have these units in stock.
Price including shipping to the Netherlands will be $816 USD.

The XS is a true semi-modular analog synthesizer with a universe of sonic possibilities just waiting to be discovered. Our versatile design allows it to be used as either a rackmount or desktop instrument, and its compact size makes it ideal for musicians on the go.

In its simplest form the XS is an extremely powerful monophonic synthesizer including 46 controls with internal signal routings pre-wired in a way which allow the unit to act similar to traditional synthesizers. The unit also provides 7 inputs and 11 outputs which can be connected in various ways to override the pre-wired signal routings, and interface the unit with other instruments in a modular fashion, and even process external audio.

The XS can be controlled by both MIDI and CV/Gate control signals simultaneously in a variety of ways. And can also act as a MIDI to CV/Gate converter with outputs including CV/Gate/Mod Wheel/Velocity signals for controlling other analog instruments.

With a single unit you can easily create basslines, leads, drones, percussion, and sound effects. Connect multiple units together to form larger systems and the possibilities are endless.

The XS provides 2 ultra stable wide range voltage controlled oscillators, each capable of covering a range of 0.5 Hz to 100 kHz. Oscillator A generates saw tooth, and square waveforms. Oscillator B generates sine, triangle, saw tooth, pulse width/square waveforms, and its own sub oscillator waveform which can be 1/2, 1/4, 1/8, the frequency of the main waveform. The pulse width shape of oscillator B can be set manually or modulated with an internal or external control voltage, and oscillator B can also sync its frequency to oscillator A. Each oscillator can be frequency modulated independently by both internal and external signals to create more complex waveforms. The XS also provides a white noise source, and ring modulator which can be used on the internal oscillators or an external source. Dedicated outputs are provided for the waveform select controls A, B, and C.

A dedicated LFO generates triangle, saw tooth, square, and random waveforms, to modulate internal parameters, or external circuits as well with its dedicated output. The LFO can act in a free-running mode, or sync its rate to divisions of an external MIDI clock. When synced to an external MIDI clock, the LFO can be used to generate analog clock signals at various synced rates for stepping analog sequencers or arpeggiators in time with modern sequencers.

The mixer section sets the levels of the oscillator waveforms, sub oscillator waveforms, white noise source, ring modulator, or any external audio signal to be sent to the input of the filter.

The 2-pole multimode filter provides 4 filter types including low pass, band pass, high pass, and notch settings, each capable of covering a range from 5 Hz to 18 kHz. With high resonance settings the filter will self oscillate allowing it to act as an additional audio source. The cutoff frequency can be modulated by both internal and external signals. And the filter’s input and output can be overdriven independently giving it unique tone characteristics. A dedicated output for the filter is also provided.

The XS includes our unique velocity sensitive ADSR type envelope with additional attack and decay time settings for accented envelopes. It’s like having two envelopes in one, and capable of some truly funky sounds. This is the main modulation envelope internally routed to the modify the oscillators and filter. The envelope can be triggered by internal or external logic signals. Both normal and inverted polarity envelopes are available at the output.

And finally a voltage controlled amplifier is provided to process the amplitude of signals. The amplifier normally affects the filter’s output but can also be used to process external audio signals. The amplifier has it’s own dedicated envelope with 4 selectable shapes, velocity sensitive amplitude, and independent accent times. The amplifier also has a volume control for attenuating signals sent to the main output.

A universal power supply is also included, which allows the unit to be used in all countries.

PRICE
List Price: $1,299

AVAILABILITY
You may preorder a unit through us, or the nearest dealer/distributor listed on the Order page of this website.

voor degene die niet wten wat de retro xs is
ik hebs effe de specs zitten lezen maar dman
is best erg semi modulair !! fettje zeg

die lfo die clock pulses op div rate,s uit kan geven
en de beide osc zijn te moduleren independent ,...door div bronnen

is wel ff wat anders dan bv een paia 9700
of mn asm

huiver en luister
http://www.future-retro.com/XSAUDIO.html:okdan::{:{:{:{
en

laatste stand van de future retro XS

laatste stand van de future retro XS

according to yesterday´s information from manufacturer Future-Retro there ocurred longer production delays for the products „Revolution V2“ and
„XS“:

The XS by Future-Retro as well as the Revolution are generating big problems for the manufacturer: both main pillars of the little company can not be shipped at the time after suppliers not only delivered much too late but also bad quality. For now Future-Retro cancelled any kind of hope for shipping dates, we can just forward this to you.
The waiting time for further Revolutions will last until may at least, for the XS unfortunately everything is unclear for now. We stay tuned, will keep your reservations and return to you as soon as something is getting clearer. Thank you for your patience.

Is er nog nieuws over de XS? Op FR.com staat nog steeds dat je kan preorderen... Niks over delays, vaag...

Na wat rondmailen (Thomann, Musicstore, Tidal Music Ware (officiele distributeur) en Schneiders) wordt door allemaal eind Mei, Juni genoemd... Dus nog even 2 maandjes geduld....

Kdenk dat ik zelf ff wacht met het kopen van de XS. Kmoet ander vervoer hebben en dat kost ook weer behoorlijk :(

Wat ik me wel afvraag is of de huidige dollar koers van invloed is op de prijs?

Balen man, fietsen kan ook nog ;)

Maar daar zeg je zo wat over de dollar... de Listprijs is $1299 = ong Eur 822,00 (1$ = 0,6326 Eur) + 19% BTW = 980Eur ... De prijzen zijn hier zijn zo rond de 1300 Eur....

Hoeveel zou je kwijt zijn aan shipmentcost en invoertax?
En dan nog als er iets mis mee is, moet je t ding weer opsturen naar de US? De voeding is wel universeel dus daar maak je geen extra kosten aan...

Balen man, fietsen kan ook nog ;)...

Begin jij nou ook al dat ik aktiever moet worden! :P

Kheb nu een bus die goedgekeurd is al camper maar ik wil het liefst een old-timer.. dat scheelt op jaarbasis ongeveer eur. 1000,- (=FR XS :P )

Maar daar zeg je zo wat over de dollar... de Listprijs is $1299 = ong Eur 822,00 (1$ = 0,6326 Eur) + 19% BTW = 980Eur ... De prijzen zijn hier zijn zo rond de 1300 Eur.... ...

Yeps.. dat idee had ik ook...

Hoeveel zou je kwijt zijn aan shipmentcost en invoertax?

Nadeel van invoeren is dat je ook invoerrechten moet betalen over de verzendkosten! :(
Klote EU regels, zijn nog onlogisch ook ... Je betaalt belasting over een geleverde dienst waar in het land van geleverde dienst reeds belasting over is betaald (zal wel weer een soort of gouden koe qua voor de EU-schatkist zijn)

Kheb eind december een ARP Odyssey via Ebay Amerika gekocht. De aanschafprijs was heel redelijk helaas moest ik wel om en nabij $450,- verzendkosten betalen en nog eens eur.274,- aan invoerrechten.

En dan nog als er iets mis mee is, moet je t ding weer opsturen naar de US? De voeding is wel universeel dus daar maak je geen extra kosten aan...

Misschien valt er iets te regelen met FR over de service..
We kunnen het altyd voorstellen.

Zoals het er nu uitziet met jou en mij erbij denk ik dat we momenteel op 4 stuks zitten.

@Mokum
Wil je misschien een mailtje sturen naar FR over mogelijke service in Nederland in plaats van retour sturen naar de USA?
En vragen of er korting mogelijk is bij het bestellen van 4 XS's?
Wil je contact opnemen met een Nederlandse/Europese distribiteur en vragen naar de actuele prijs ivm de dollarkoers...

Als argument zou je kunnen gebruiken: De lage dollarkoers is ook van invloed op jouw inkoopsprijs

Één ding is zeker .. ik wil een XS en die komt er ook.. is het niet dit jaar dan mssn volgend jaar en anders toch wsl met het vakantiegeld van mei 2008! :D

Laatst gewijzigd:
Ben nu aant werk en vanavond weg, morgen ook weer werken dus ik zal er morgenavond eens voor gaan zitten...

Nou, na wat rekenen komt de XS, als je m dus besteld in de US (van de FR site), op zo een 1200Eur om m te importeren (shipping vanuit de US NIET meegerekend) en ik denk dat je dan beter af bent om m gewoon hier in de EU te kopen met de garantie van de leverancier die m leverd en verder geen gezeik...

vd FR site: Out of stock, more expected July 2008... Dit was eerst June dus een maandje later... Begrijpen ze bij FR niet dat er mensen zijn die slapeloze nachten hebben na het zien/horen van die demo's :frons:

Nou, na wat rekenen komt de XS, als je m dus besteld in de US (van de FR site), op zo een 1200Eur om m te importeren (shipping vanuit de US NIET meegerekend) en ik denk dat je dan beter af bent om m gewoon hier in de EU te kopen met de garantie van de leverancier die m leverd en verder geen gezeik...

jammer boys weinig korting soo
en dan zou je idd beter voor een aankoop in nedl. gaan
check i4 eensdie zijn soms scherp

by se[studio electronics ] hebk s byna iets rond gemaakt dat ze t met korting op willeden sturen ,...t ging oom atc x die blauwe met filters erin iets van 980 eu zou t dan zijn .,..
reminds me ,...:eureka::eureka:

Back