Future Retro XS waar te bestellen in de EU (evt. groupbuy?)

ik heb die van mij een paar maanden geleden verkocht omdat ik het een beun ding vond :)

ik weet niet of de versie die je nu koopt geupdate is, maar die van mij liep regelmatig gewoon vast op start en stop msges vanuit cubase.

en de pitch op + een kwart was 0 ipv de echte 0

ik heb die van mij een paar maanden geleden verkocht omdat ik het een beun ding vond :)

ik weet niet of de versie die je nu koopt geupdate is, maar die van mij liep regelmatig gewoon vast op start en stop msges vanuit cubase.

Ja dat vastlopen kan soms een beetje vervelend zijn,
maar zelfs dan is het de moeite.

Je moet gewoon zorgen dat de XS niet te veel noten tegelijk ontvangt.
Anders loopt hij wel eens vast.
Toch vind ik dit een hele vette synth.

ik vind het echt een stomme design fout... en het ergste is dat toen ik hem net had en hij steeds vastliep die gast van FR ontkende dat dat probleem bij hun vandaan kwam..

anyway ik had een truukje gevonden door de midi door een 2e computer te sturen dat hij minder vastliep, maar op 1 of andere manier pakte ik hem er ook gewoon niet bij.. ik denk omdat het de enige synth was die ik had waarbij ik de patches niet in de track kon opslaan.

ik freak nl ook nooit zo met synth meer...

ik vind het echt een stomme design fout... en het ergste is dat toen ik hem net had en hij steeds vastliep die gast van FR ontkende dat dat probleem bij hun vandaan kwam..

anyway ik had een truukje gevonden door de midi door een 2e computer te sturen dat hij minder vastliep, maar op 1 of andere manier pakte ik hem er ook gewoon niet bij.. ik denk omdat het de enige synth was die ik had waarbij ik de patches niet in de track kon opslaan.

ik freak nl ook nooit zo met synth meer...

haha
ik freak nl ook nooit zo met synth meer.

dat zou je juist meer moeten doen
jammer van dat crash verhaal
layout vd synt5h = vet / flexie
denk datk liever idd een rme moog zou hebben

ook semi mod
acid kan overal mee

in dit filmpje hoor ik niks wat niet uit een korg MS10 kan komen. Het filmpje is wellicht niet representatief voor wat er echt met het ding kan maar vind dit allemaal wat 'simpel' klinken. En daar is zeker niks mis mee maar een MS10 is dan een stuk goedkoper!

hier staan nog wat filmpjes van FR zelf

klinkt al iets complexer maar de meeste filmpjes die ik tegenkom zijn redelijk 303/ms10 achtig.

Laatst gewijzigd:
Die filmpies zijn totaal niet representatief voor wat de xs allemaal kan , de audio voorbeelden op hun site hebben veel meer variatie.

http://www.future-retro.com/xsoverview.html

Ik heb de xs net een paar maanden en bij mij is hij echt maar een paar keer blijven hangen, en dan was het meestal omdat iets raars deed in ableton.

Het is mijn eerste volledige analoge synth en kan hem niet vergelijken met andere synth`s , ik ben er heel blij mee (heerlijk ranzig en agressief) en doordat hij geen geheugen heeft dwing ik mijzelf om meer te designen ipv door presets te skippen.

hmm jammer van dat crashen, ik zit nu op werk en kan de filmpjes niet bekijken maar ik ga ze thuis wel ff checken :)

Het crashen is niet zo dat de xs volledig vast loopt hoor, het is meer dat de sound een beetje veranderd , door hem aan en uit te zetten is het heel snel verholpen.

nee, die die ik had liep volledig vast op stop commandos van cubase.

niet meer van 5 trouwens, maar wel van 3 en 4..

en dit heb ik bij verschillende andere mensen getest, inc potentiele kopers en daar was het ook zo... waardoor de koop dus ook niet doorging.

maar misschien hebben ze dit zelf gefixt inmiddels.

Ik dacht dat hier geen sequencer in zat. Hoe kan hij dan vastlopen op start en stop messages van Cubase, dat begrijp ik niet? Kan je iets meer uitleg geven want ik overweeg deze synth te kopen.

edit: ok, als je'm sequencet vanuit cubase allicht... dacht even niet na :) Heb trouwens cubase 5, en daar zou de fout zich niet meer voordoen zeg je?

Back