Usb klavier met velocity pads en knobs

Waterresistant

Invent your own wheel
Ik ben op zoek naar een midi keyboard dat ik in combinatie met reason kan gebruiken, ik had al een mooie gevonden de Edirol PCR 800, maar vroeg mij af of er nog dingen zijn waar ik rekening mee moet houden. Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor het besturen van de synths in reason en het maken van tunes. Ook de velocity pads spreken mij erg aan voor het maken van drumloops. Owja, en aftertouch! heerlijk :D

Ik hoor graag of er nog vergelijkbare keyboards zijn naast de Edirol PCR 800 met mijn doeleinden.

Waterresistant:doei:

Het is erg belangrijk dat je zelf het keyboard fijn vindt spelen. Als alle overige functies geweldig zijn, maar het speelt niet lekker, dan blijf je je daar aan ergeren. Ik zou ook goed kijken naar het soort pads dat erop zit, hoe hard je moet duwen en hoe drukgevoelig ze zijn.

Je zou naast de Edirol die je al noemde, ook nog kunnen kijken naar bv de M-Audio Axiom (heeft geen sliders), de Novation Remote 61le of Akai MPK49 (wel maar 49 ipv 61 toetsen)

ok ik zal zeker ook nog even kijken naar de genoemde midi keyboards bedankt. de Edirol heeft voor de druk gevoeligheid van de pads 4 standen en voor de toetsen zelf 12 geloof ik.

bedankt

Maar wat is de functie van een X/Y touchpad?

hello,
K heb zelf n Novation Remote SL en ben er heel tevreden over.
Novation maakt gebruik van de automap functie wat heel handig is in Reason (of cubase,etc..). (automap werkt wel pas vanaf Reason3.5..)
De faders, knoppen, drumpads krijgen telkens een andere functie toegewezen, als je overschakelt naar n ander rack. Maakt t heel simpel.
Alleen de drumpads vind k wat minder van kwaliteit. je stuurt geen signaal als je op de rand van de Dpads drukt.

X/Y Touchpad kan je bijv gebruiken voor de filters te bediene in van Thor (gaat echt vlotjes), maar natuurlijk kies je zelf voor wat je het gebruikt.

Als je Voor n novation compact gaat bespaar je nog eens flink wat geld , alleeen moet je n paar dingen missen zoals die xy touchpad, faders, in/uitgang..

Veel succes =)

bedankt, volgens mij maakt Edirol ook gebruik van een soortgelijke mapping functie en ze geven ook midi mapping files vrij voor de pcr *00 serie. zo een X/Y touchpad lijkt mij ook wel wat :D Maar je kan toch wel meerdere midi devices aansluiten en ze tegelijk gebruiken ? Dan neem ik er een midi pad bij zoals deze; http://www.djtechtools.com/?p=195. Dan moet je wel zelf het apparaat programmeren....:mexico:

Het is erg belangrijk dat je zelf het keyboard fijn vindt spelen. Als alle overige functies geweldig zijn, maar het speelt niet lekker, dan blijf je je daar aan ergeren. Ik zou ook goed kijken naar het soort pads dat erop zit, hoe hard je moet duwen en hoe drukgevoelig ze zijn.

Je zou naast de Edirol die je al noemde, ook nog kunnen kijken naar bv de M-Audio Axiom (heeft geen sliders), de Novation Remote 61le of Akai MPK49 (wel maar 49 ipv 61 toetsen)

De axiom 49 en 61 heeft wel sliders hoor

Hoi, ik heb zelf heel recent een M-Audio Axiom 61 aangeschaft en ik ben tot nu toe heel tevreden!
Het toetsenbord heeft
- een heel aangenaam semi-gewogen klavier (!)
- aftertouch
- standaard al een aantal geprogrammeerde reason presets
- haalt de benodigde stroom via de usb-kabel, dus geen adapter nodig
- een hele hoop knoppen, sliders, etc. met toewijsbare functies
- duidelijk LCD
- modulatiewiel, pitch bend etc.

Het ding ziet er bovendien geweldig uit en voelt heel degelijk aan. Echt een toppertje naar mijn mening.

Bedankt voor de reactie! De M-audio axiom is ook een zeer interessant apparaat. Heeft er iemand al ervaring met de Edirol PCR 300, 500 of 800 ?

Back