K-station of OB12

Origineel geplaatst door dekzster
je zult zien dat deze synth over 10 jaar veel meer gewaardeerd wordt dan nu!!

Dat zal best, gelet op hoe in het algemeen nu tegen deze viscount wordt aangekeken, minder waardering kan haast niet.
Maar volgens mij zijn over 10 jaar de meeste mensen het er nog wel over eens, dat de OB-12 niet in de schaduw van bijvoorbeeld een nordlead kan staan. Maar dat is natuurlijk vooral mijn mening.

Origineel geplaatst door Grooveron
Hey man,

Hij lijkt eigenlijk op geen van beide, het is de meest subtiele VA die ik ken.
(ik heb de Nord, virus ook en de AN1x gehad)
iki vindt het de meest onderschatte synth van de laatste jaren.
en voor de prijs die hij nu kost zou ik hem zeker aanschaffen (ik heb er nog 3000 piek voor betaald)

ik heb eens een keer gespeeld naast een super nova. vondt hem toen een beetje braaf klinken heb toen de novation gekocht, die binnen een paar maanden weer weg was, misschien toch beter de ob kunnen kopen..

ikga wel eens dat ding uitgebreidt proberen bij een vriend van me

Origineel geplaatst door Leo
Dat zal best, gelet op hoe in het algemeen nu tegen deze viscount wordt aangekeken, minder waardering kan haast niet.
Maar volgens mij zijn over 10 jaar de meeste mensen het er nog wel over eens, dat de OB-12 niet in de schaduw van bijvoorbeeld een nordlead kan staan. Maar dat is natuurlijk vooral mijn mening.

hoi Leo,

dat ligt maar net aan de sound die je zoekt, de fabrieks presets zijn klote maar als je zelf begint te schroeven laat hij zijn ware aard zien en horen en die vind ik heel goed.

De nord is heel goed als vervanger voor Sequential, en aanverwanten, maar wil je die hele softe sounds uit de eerste generatie Oberheims (sem en ob 4 en 8 voice) is het de beste vervanger.
Je kan hem heel mooi subtiel laten klinken, bijna een sound waar je doorheen kunt kijken.
geen heftige bassen, vette lead sounds of brachiale stab Dance sounds maar wel Hele mooie Pads, softe strings
analoge drone's en met name softe sequence en lead sounds zijn onovertroffen.

Je kan hem gewoon niet met de andere VA vergelijken, ik ken er zo geen die klinkt als de OB12
editten is zalig, sound is clean en warm.

als live synth is hij ook perfect, ik vindt het een hele mooie synth, vooral als je a;l een Virus, Nord of een echte zware analoge bak hebt.

Italiaanse synths hebben een 'imago-probleem'.
Dat was vroeger al met Siel, Elka (Synthex werd pas gewaardeerd toen het te laat was), Keytek, Gem etc

En als je dan de verwachtingen ook nog heel hoog maakt door de naam Oberheim te gebruiken....

ik vindt het een hele mooie synth, vooral als je a;l een Virus, Nord of een echte zware analoge bak hebt.

Misschien dus ook een welkome aanvulling op mijn Q????

Origineel geplaatst door Cozko
Italiaanse synths hebben een 'imago-probleem'.
Dat was vroeger al met Siel, Elka (Synthex werd pas gewaardeerd toen het te laat was), Keytek, Gem etc

En als je dan de verwachtingen ook nog heel hoog maakt door de naam Oberheim te gebruiken....

Ik vond juist de naam Oberheim heel goed gekozen, vooralomdat hij klonk als de eerste Oberheims.
Die zijn daarna de andere, vettere weg opgegaan als alle andere sytnh bouwers.
juist de klank van VCS 3, AKS en de eerste Oberheims zijn er niet meer, vind ik, enkel in de OB 12
Een unieke syth als je die sound zoekt.

ik geef je hier gelijk in, vooral de eerste Siel en Elka synth's waren echt heel goed.

De Siel Kiwi (ik zou willen dat ik hem nog had) was een zwaar onderschatte synth,
net als inderdaad die Synthex en ook de EM 22 was een geheim tip t.o.v de Sequential prohet 600.
inprinciepe de zelfde synth maar nu betaal je slechts 25% van de prijs van een 600 !!! vanwege de naam.
en wat tezeggen van de S2 dat is ook zo'n zwaar onderschatte synth.
jaren lang heb ik er 2 gehad (1 is er nog) en je kan ze ooit voor 150 Euro krijgen, veel beter dan menige
duurdere synth.

Alhoewel ze ook klote synth's bouwden die Italiaanen,
denk maar eens aan de DK 70 en 80 serie van Siel (wat een bagger)
of de Bit serie (niet veel beter) daar en tegen heeft ook Roland shit synth's gebouwt (JX3P, JV50)
Omover Yamaha nog maar tezwijgen.

Misschien dus ook een welkome aanvulling op mijn Q????

zeker, je bent altijd welkom om eens tekomen luisteren, hij zal je verbazen.

....wat tezeggen van de S2 dat is ook zo'n zwaar onderschatte synth.
jaren lang heb ik er 2 gehad (1 is er nog) en je kan ze ooit voor 150 Euro krijgen, veel beter dan menige
duurdere synth.

Ik heb ook jaren een S2 gehad. Inderdaad zwaar onderschat.

Alhoewel ze ook klote synth's bouwden die Italiaanen,
denk maar eens aan de DK 70 en 80 serie van Siel (wat een bagger)[/B]

Daar ligt denk ik deels het imagoprobleem 8)

zeker, je bent altijd welkom om eens tekomen luisteren, hij zal je verbazen.

Brabant... bij eindhoven?

Kom ik meteen nog even die K-station ruilen ;)

Brabant... bij eindhoven?

yep

Kom ik meteen nog even die K-station ruilen ;)

nog ff niet 8)

Roland shit synth's gebouwt (JX3P, JV50)
Omover Yamaha nog maar tezwijgen.

Het knappe van Roland en Yamaha is dat ze dat vandaag de dag nog steeds doen.
(Soms.)

Als ik weer een ob-12 tegenkom ga ik hem nog 's goed onderzoeken, want misschien heb jij wel gelijk en ik weer 's niet.

Ik ben het eens met Grooveron.
We gaan toch geen synths beoordelen op de presets..... People, is dit een synthforum or what ?
Het argument 'Het is geen echte Oberheim' snijdt ook geen hout vind ik.
Wat maakt het nou uit wie die bak heeft gemaakt ? Al zat er een sticker op met 'My first Sony', met zo'n sound had ik hem nog gekocht..... Het gaat er tenslotte om of ie goed klinkt. En prijs/prestatie verhouding telt natuurlijk ook, helemaal nu ze tweedehands voor zo'n 600 Euro worden aangeboden....
Daarnaast zul je moeten bepalen wat voor synth je zoek voor je setup.
Is het een aanvulling op spullen die je al hebt staan, of is het je enige synth etc etc....
Oftewel: zelf proberen, en dan je mening vormen.....

kan niet oordelen over de oberheim omdat ik er bijna 2 jaar geleden mee gespeelt heb en maar 10 minuten ofzo en vond het volgens mij wel een leuke bak, maar wist toen nog niet genoeg van echt programmeren af, vond toen de nordlead ook enorm kut......8o)

maar heb wel de laatste tijd een paar keer de k-station onder mijn vingers gehad en dat heb ik geweten man.....echt ik heb nog nooit bij geen1 synth zo makkelijk de vetste geluiden weten te maken, lukt bij virus en nord allemaal wel , maar niet zo snel en extreem, dat komt ook zeker door de effecten die in de k-station zirtten die gewoon goed zij, en je kan alle 8 tegelijk gebruiken , alleen bij de k-station heb je maar 1uitgang en ja kan meen ik ook maar 1 geluid tegelijk gebruiken voor 700€ en voor 400€ meer heb je de ks4 met 4octaafs toetsenbord en je kan dan 4 geluiden tegelijk gebruiken en alle 4 meteen ook weer 8 keer de feecten tegelijk gebruiken dus echt krachtig !!! en net wat ik zei hij is een droom om te programeren vind ik en de geluiden die eruit komen zijn zeker niet slecht (ondanks zijn lage prijs).
bedoel als je in 5 minuten van een acid-geluidje naar een extreme hardcore bas gaat en daar dan weer een "zwerm bijen"lead scheur hoover geval van kan maken zonder echt moeilijk te doen.........you get my point hehehe

enige wat iki net wat minder vind van de k-station is zijn lfo is niet zo krachtig als in een virus en nordlead,maarjah kan niet alles hebben hehehe

Origineel geplaatst door Leo
Het knappe van Roland en Yamaha is dat ze dat vandaag de dag nog steeds doen.
(Soms.)

Als ik weer een ob-12 tegenkom ga ik hem nog 's goed onderzoeken, want misschien heb jij wel gelijk en ik weer 's niet.

Dik mee eens Leo,
mocht je ooit in de buurt zijn ben je van harte welkom (kan je je MKS nog bewonderen ook als jij die Leo bent:-)

ik weet dat je een echte synth liefhebber bent aan je stellingen en ik ben het bijna altijd met je eens, vandaar mijn verwondering over je OB 12 mening.
Ik denk dat dit net zo'n legende kan worden als de JD800 (die werd in het begin ook verguist)

Ik heb zelf ook een OB-12, ik doe er eigenlijk nog vrij weinig mee op het moment, maar ik ben het wel eens met de stelling dat de presets zo'n beetje allemaal zuigen... sommige pads klinken met een beetje editen nog wel leuk, maar voor de rest kan je beter alles zelf doen... er zit namelijk heel veel in, met een beetje moeite krijg je er hele leuke geluiden uit.

OB 12 vs K station

OB 12 vs K station

OB12 ik vind hem Bagger met een grote B aan het begi , gatver wat digitaal dat is toch geen OB kom joh!! K-Station ook zeer zeker digitaal maar wel; met novation Fatness , mijn tip NOVATION of oude Oberheim!!

Zou er ooit nog een OB-12 rack komen?

Of anders een OB-24r of zo?

En de mensen die de OB12 zo afkatten. 8o

Wel dat ik voor de K-station ga hoor, maar dat heeft meer iets met plaatsgebrek te maken. :)

Origineel geplaatst door fuse
Zou er ooit nog een OB-12 rack komen?

Of anders een OB-24r of zo?

ik denk het niet fuse, ik hoop het wel, in iedergeval een verbeterde versie want er zitten een paar Bugs in die ze er schijnbaar nu niet uitkrijgen. Wie weet komen ze wel met een compleet echt analoge bak terug, je weet het nooit.

Ik sluit me aan bij je reaktie over de OB Bashers. Luister eens naar een orginele Oberheim uit de begin jaren en daar na naar de OB 12 het verschil is slechts miniem, alleen in de filter oversturing is de OB12 de mindere maar daar krijg je veel voor terug.

Back