powerbook g4 en ableton 5.0.1 issues??!!

slickerik

phonologic
Gister eindelijk een powerbook g4 aangeschaft 1.67ghz 1500 mb RAM. Een vooruitgang na de pentium 4 pc met 750 mb.

Installeer er vol goede moed ableton live 5.0.1 op en reason 4.0. Installeer mijn midi keyboard en mijn externe geluidskaart, die voorheen op mijn pc zaten en wil aan de slag gaan...

Nu is mijn cpu aan het flippen als ik een paar tracks tegelijk afspeel in een set zoals ik (uiteraard) ook op mijn pc zou doen. Een stuk erger zelfs. Ik snap er niks van, kan me niet voorstellen dat het ding al aan het eind van zn kunnen zit..

Is er iemand die ervaring heeft met deze powerbook en ableton? Voor ik ermee aan de slag ging (heb em tweedehands gekocht) had ik de harde schijf geformatteerd en heb ik alle software opnieuw geinstalleerd..

hoor het graag..

Ik heb geen ervaring met Ableton, maar mijn 1,33 GHz G4 Powerbook met 1,25 GB geheugen draait Logic Pro 8 met zo'n 8 software instrument tracks op 70% CPU belasting. Dus ik denk dat er ergens een setting niet goed staat. Maar ja, ik zou niet weten welke...

Het is een notebook. Dus wellicht staat de processor niet op max. Kijk even bij Systeemvoorkeuren - Energiestand - opties. Processorsnelheid max of hoogst.

Back