verlichting in studio

ik heb zo'n lichtslang tussen m'n synths liggen, is ook wel relaxed licht
ik heb 'm zo gelegd dat ie alleen de panelen verlicht en niet in m'n ogen schijnt

Ik heb ook zo'n ding maar als ik die 300W vergelijk met een spotje van 3 spaarlampen van 6W p/s. En het licht is prettig zat.
Vuistregel is 1W is 1 euro per jaar. (heel grof ingeschat)

En ik heb ook alles achter schakelaars zitten zodat het alleen aan hoeft als ik het ook gebruik. Scheelt ook flink in de elektriciteits rekening en warmte ontwikkeling. (S'winters kan het wel handig zijn om de kamer snel op te warmen)

Kan je dat eens toelichten?
Dat kan ik zeker ,ik ken een aantal mensen die er klachten van hebben gehad voornamelijk aan de spieren /gewrichten en die verdwenen toen ook de halogeenverlichting aan draad verdween en de meeste trafo zoemen heel irritant (stoorzender) plus veel warmte en niet echt aangenaam licht zeker niet als je er per ongeluk in kijkt .het was in het begin leuk omdat we niet van die lompe lampen meer in huis hadden ,maar ik zet meer in op ledverlichting ,zuiniger ,veel zuiniger en dezelfde mogelijkheden als halogeen met lagere voltage en meer licht in verhouding tot de warmte (bijna nihil)

Dat kan ik zeker ,ik ken een aantal mensen die er klachten van hebben gehad voornamelijk aan de spieren /gewrichten en die verdwenen toen ook de halogeenverlichting aan draad verdween en de meeste trafo zoemen heel irritant (stoorzender)
:D Sorry hoor, maar dit is de grootste onzin die ik tot nu toe heb gehoord, doet me bijna een beetje denken aan die hifi freaks. Halogeen verlichting aan draad, of halogeen verlichting ingebouwd in het plafon, bijde precies hetzelfde, alleen hangt de draad en travo achter het gips.
Dan zullen die kennisen van jou zeker ook geen auto rijden, tenzij ze nog normale gloeilampen konden vinden voor hun koplampen. :Z

En sja als je met stoorzender het zoemen van een travo bedoelt dan ken ik er nog wel een stuk of 10. PC, gemotorizeerde faders, je bureau stoel op wielen, het klavier mits bespeeld, toetsenbord etc etc :D. Komt nog bij dat ik een travo echt niet kan horen zoemen, een licht dimmer kan ik wel horen zoemen, maar dat is ook alleen maar met je oor op 20 cm afstand van de dimmer.

Oh, en die ledverlichting werkt nog steeds wel op dezelfde travo en kabel ;)

Kwa led verlichting ben ik het wel met je eens, halogeen is 95 procent warmte en 5 procent licht, led verlichting is inderdaad zo goed als alleen licht.

Ik gebruik zoutsteen lampen (Xenos), erg warm en rustig.

pict0314cols3.jpg

Zo'n zoutsteen krijg je zo'n droge bek van. :D

[
Kwa led verlichting ben ik het wel met je eens, halogeen is 95 procent warmte en 5 procent licht, led verlichting is inderdaad zo goed als alleen licht.

alle kleuren van het spectrum zitten in halogeen , niet in de led lamp

alle kleuren van het spectrum zitten in halogeen , niet in de led lamp

Een witte LED lamp straalt ook het hele voor mensen zichtbare deel van het spectrum uit hoor, net als halogeen. Wat jij bedoelt is denk ik de kleurtemperatuur? Net als dat TL licht vaak "witter" is dan wat een gloeilamp uitstraalt. Maar er zijn ook kleurenleds te koop, zodat ze wat meer richting geel/rood/oranje neigen, wat als warmer wordt ervaren. Gewoon zoeken naar de juiste LED kleuren dus.

Back