[synthrock] Advance

Ik ben het wel met je eens eigenlijk! Lekker dof-dreunend-vuil! Een hoop te horen (maar geen zooi in de mix) en een sterke drive - ik ben vóór! :okdan:

Toch wat puntjes: ik vind het jammer dat je weinig doet met die vergruisde drums aan het begin (0:23-0:33). Nu even die loop, dan direct over in gewone drums (nou ja, de echte begint op 0:52 natuurlijk, maar goed). Volgens mij zou er nog meer uit dat contrast te halen moeten kunnen zijn (vier werkwoorden achter elkaar! :P ). In je hoofdloop vind ik je snare nogal licht; die crasht er niet echt in (en contrasteert daarmee met de rest). En die Korn-sample zit wel erg verstopt in de mix. Sowieso heb ik het idee dat sommige geluiden er wel érg uitknallen en andere nogal diep zitten - maar dat zal wel liggen aan de butspeakers waarmee ik hier luister.

Volgens mij zou er nog meer uit dat contrast te halen moeten kunnen zijn

Thx voor je reactie,

Dat vindt ik dus de moeilijkheid, wanneer komt alles tot z'n recht. Heb je misschien een specifieke tip of een advies??

Ben er nog een beetje mee aan het rommelen, kijken hoe en wat... maar daar gaat een hoop tijd in zitten.

Nogmaals dank voor je reactie ;)

Tsja, dat zat ik me naderhand ook af te vragen... Een clichée is natuurlijk om het af te kappen (moment stilte) en er dan met alles tegelijk terug in te beuken. Maar dat is echt al te vaak gedaan en past ook niet in je opbouw. Ik denk dat me hier vooral opviel dat je zo'n gruizige loop hebt, dat die in één keer overgaat in een uitgeklede loop, om vervolgens direct naar je normale loop te switchen. Op zich kan dat allemaal wel, maar dat gruizige klonk me daardoor als een trucje ('oh ja, dat kan altijd wel aan het begin'). Misschien dat je het wat langzamer in elkaar zou kunnen laten overlopen, in plaats van zo aan/uit?

Maar goed, als je het zelf wél goed vindt zo, dan moet je mij natuurlijk gewoon negeren. Het blijft smaak hè - en het is sowieso een vette track. :okdan:

Lekker man! Een beetje te scherp wel qua mix met weinig mid erin. Het is een vette track, alleen hij klinkt nu een beetje dun. Heb de indruk dat je een smiley EQ hebt gebruikt maar dan iets teveel.
Oh, het is dus Korn.....*D

Thx voor de reacties.

Misschien wordt het dan toch eens tijd dat ik een paar goede monitors ga aanschaffen.

Misschien dat jullie daardooor meer of minder horen dan dat ik doe ;)

Doen! Ga je echt fijn vinden.
Je muziek vind ik verder echt goed hoor. Heeft echt iets dat me erg aanspreekt. Klinkt wel vrij "gothic" qua klank.

Back