samples getriggered met Alesis ControlPad opnemen in reason 4

matoi

boogie wonderblend
Beste leden,

Ik heb na lang klooien, mijn alesis controlpad (zo'n ding waar je met drumstokjes ritme patronen mee kan indrummen) zover dat ie samples in reason 4 triggered. Echter, Reason neemt de boel niet op..wanneer ik de record button indruk (en ik weet hoe ik normaliter moet recorden in reason..)

Extra info die eventueel kan helpen bij het oplossen van het probleem:

Reason herkent het apparaat als "USB audio device" in het tabblad "preferences" -> "keyboard and control surfaces". Echter na de alesis in te stellen als "control surface" kon ik er nog niet mee triggeren. Dit lukte pas nadat ik onder het tabblad "preferences" -> "advanced control" het "USB audio device" in bus A selecteerde en vervolgens in de rack zelf het knopje "advanced midi device" aanklikte en vervolgens in bus a het te bespelen apparaat (bijv de NNXT1 of redrum) selecteerde..

Iemand raad?

Thanks!!

Matoi

Nevermind, ik ben er uit. Wat blijkt: de Alesis ControlPad moet worden ingesteld als een "MIDI Multichannel control keyboard" (beetje vreemd aangezien het ding geen toetsen heeft) en niet als een "MIDI control surface" zoals ik aannam.

Wat kan het schelen. Ik kan nu m'n ingeramde MIDI signalen opnemen in Reason en daar was het me om te doen.

Enige probleem is nu nog dat m'n geluid begint te kraken als ik gelijktijdig m'n Korg MicroKontrol aan heb staan (zonder dat ik zelfs maar aan de knopjes van laatsgenoemde draai). Normaal hoor ik dit geluid alleen als ik te veel devices in Reason gebruik maar dan slaat de CPU meter ook heftig uit en dat is nu niet het geval. Iemand enig idee hoe dit komt?

groet Matoi

Back