[gespot] Midiman 2x2 usb interface

Origineel geplaatst door bambamstudio
ieder app. een eigen MIDI poort.....dan kom je al snel te kort.
Vandaar dat de hands markt overspoeld wordt met deze kastjes

waarom zou je aan iedere midipoort maar 1 apparaat hangen?
Als je ze doorlust kan je er 32 instrumenten mee bedienen
lijkt mij toch meer dan genoeg.

ik gebruik nu de MOTU Fastlane
die is ook 2x2 maar meer is echt niet nodig volgens mij

32 midikanalen bedoel je toch?

Als je nou een module/synth hebt die 16 voudig multitimbraal is dan kan je die op 16 midikanalen tegelijk gebruiken, dan ben je voor 1 instrument al 16 midikanalen kwijt.

Gewoon 1 synth per midi poort gebruiken.
Als je ze doorlust krijg je last van latency, sysex die niet doorkomt en moet je opletten welke midi kanalen je gebruikt enzo.

Praktisch dus.

Ik ga hooguit 1 laag diep...(dus 2 synths achter elkaar)

Die midiman usb 2x2 is trouwens een heel goed kastje...werkt een stuk beter dan mijn yamaha ux256 met sysexdumps e.d. (hoewel die na de laatste update veel minder kuren geeft)

Handig voor een kleine setup met een of 2 synths/controllers of voor bij de laptop (on the road)

Origineel geplaatst door fuse
Gewoon 1 synth per midi poort gebruiken.
Als je ze doorlust krijg je last van latency, sysex die niet doorkomt en moet je opletten welke midi kanalen je gebruikt enzo.

Praktisch dus.

moet ieder toch voorzich weten?
ik werk al jaren met een simpele MIDI interface
nooit last ergens van
en zolang ik nergens last van heb blijf ik gewoon zo werken

maar ik sluit instrumenten die ik niet gebruik ook niet aan
ik vind het weer niet praktisch om al je spullen aangesloten te hebben, ook als je het niet gebruikt.

achja.. ieder z'n ding right?

psies, ik hou ervan om alles aangesloten te laten want mezelf kennende veranderd alles bij mij binnen de korste keren in een enorme spaghetti

hmm... misschien kan ik die Midiman dus beter erbij houden voor als ik veel midiapparaatjes tegelijk wil aansluiten
kan ik hem in de andere USB poort erbij prikken

Iedereen zo z'n eigen voorkeur hiervoor denk ik....

Ik werk multitimbraal, dus ik vind 1 apparaat per midiport wel op z'n plaats (Ik heb 4x midi in m'n WaMirack zitten), ook om evt. latency te voorkomen. Ik had voorheen een Egosys Miditerminal 4140, en die heb ik eens aangesloten gehad bij een vriend die een lading analoge synths en een sampler had staan, en ook echt alles op één midiport aansloot (iets van 8 devices!). Je kon het verschil duidelijk merken, zeker als je wat oudere synths hebt (zoals een mks-50) die bij midi-thru nog wel eens wat latency veroorzaken.

Back