Waarmee patchbay beletteren/-cijferen?

Kraan

Ouwe rot
Hoe bestickeren jullie je patchbays? Ik heb nu zo'n geval:
LETRATAG_XR_200.jpg

Maar, die stickers blijven amper plakken op m'n patchbays. Ik heb een gruwelijk lelijk handschrift, dus iets als schilderstape werkt ook niet. Dus wie heeft een goede tip?

Is er toevallig ook iemand die zo weet of die Neutrikpatchbay met 6.3mm jackpluggen qua maten te vergelijken is met de Behringerpatchbays?

Maar schilderstape blijft wél heel lang zitten (bij mij jarenlang, met veel gesjouw en kabels vaak in-en-uit) en is ontzettend gemakkelijk in gebruik (met watervaste stift schrijven, en altijd gemakkelijk verwijderbaar). Dus als het écht niet te lezen is, kun je dan geen codes maken? Gewoon symbooltjes erop, of alleen letters of cijfers, en een lijstje maken waarop staat wat-wat-is.

Is er toevallig ook iemand die zo weet of die Neutrikpatchbay met 6.3mm jackpluggen qua maten te vergelijken is met de Behringerpatchbays?

klopt vrij aardig met elkaar, zou de behringer even boven water moeten halen om te kijken :) maar denk dat het wel behoorlijk klopt,

Mocht het niet lukken met die neutrik-stickers:

Wellicht een beetje dubbel, maar je hebt schilderstape in verschillende breedtes. Volgens mij is er ook een breedte gelijk aan die labels die uit dat apparaatje komen. Dan zou je de schilderstape op de patchbay kunnen plakken, en het label op de schilderstape ;)

Maar schilderstape blijft wél heel lang zitten (bij mij jarenlang, met veel gesjouw en kabels vaak in-en-uit) en is ontzettend gemakkelijk in gebruik (met watervaste stift schrijven, en altijd gemakkelijk verwijderbaar).

op korte termijn wel
op lange termijn laat het vreselijke resten na.

op korte termijn wel
op lange termijn laat het vreselijke resten na.

Ik had trouwens geen schilderstape, maar die standaard dunne tape (of zit daar geen verschil tussen?). Paar jaar erop gehad, helemaal geen resten...

Ik had trouwens geen schilderstape, maar die standaard dunne tape (of zit daar geen verschil tussen?). Paar jaar erop gehad, helemaal geen resten...

geen idee.. standaard is voor mij transparant..

die lijm in schilderstape kan heeeel vies worden..

testen? moet je es schildertape gebruiken om audio kabels vast te hangen..
zal eeuwig plakkerig aanvoelen vrees ik. vooral onder invloed van warmte/zon

Oh, oeps - ik bedoelde gewoon huis-tuin-en-keukentape, dit soort spul:

Edit: nou moe, is het plaatje na een halve dag alweer van internet verdwenen... Dan attach ik wel even een ander!

Jeweetwel, dat voor geen meter werkt om dingen aan elkaar te plakken - maar toch netjes aan mijn kabels vast bleef zitten. :)

Attachments

• tape.jpg
    tape.jpg
    32,2 KB · Bekeken: 96
Laatst gewijzigd:
Ik heb gewoon in excel een template gemaakt. Die hangt in m'n studio boven m'n patchbay, zodat ik altijd even kan spieken.

Voordelen:
- Makkelijk bij te werken
- Geen resten op je patchbay
- Meer ruimte om te schrijven

Nadelen:
- Zit niet vast aan de patchbay, dus onhandig mocht je op pad gaan
- Je moet het wel in de buurt van patchbay kunnen ophangen.

Template heb ik maar bijgevoegd voor diegene die het makkelijk vinden! (wel even hernoemen naar .xls in plaats van .doc Excel bestanden mag ik niet toevoegen!)

Attachments

• patchsheet neutrik.doc
    82,5 KB · Bekeken: 104
Ik heb gewoon in excel een template gemaakt. Die hangt in m'n studio boven m'n patchbay, zodat ik altijd even kan spieken.

Voordelen:
- Makkelijk bij te werken
- Geen resten op je patchbay
- Meer ruimte om te schrijven

Nadelen:
- Zit niet vast aan de patchbay, dus onhandig mocht je op pad gaan
- Je moet het wel in de buurt van patchbay kunnen ophangen.

Template heb ik maar bijgevoegd voor diegene die het makkelijk vinden! (wel even hernoemen naar .xls in plaats van .doc Excel bestanden mag ik niet toevoegen!)

Dat is ook een goed idee, maar het lijkt me wel wat langzamer werken. Ik heb ook templates boven mijn mengerts hangen, maar het is wel een tussenstap (mierenneuken natuurlijk, maar toch). Het is natuurlijk wel zo dat je minder patcht dan mixt... Sowieso een goede om eens te proberen.

ik heb ook de Excel oplossing :p

maar probleem is dat ik nogal rap verander van studio setup (ttz telkens ik iets nieuw koop tegenwoordig :p )
ondertussen is het dus blaadjes papier geworden..
ik bekijk ze niet tenzij ik echt niet weet waar iets zit.. lang leve geheugen.
ken toch wel 3 patchbays quasi vanbuiten

op een dag ga ik wel mooie labels maken, als alles een beetje constanter wordt..

ik schrijf of print het op tape

maar aangezien draadjes keer op keer wijzigen, heb je wel behoorlijke discipline nodig om alles te herschrijven :)

IK gebruik mijn patchbay als isolated dus de draden aan de achterkant blijven over het algemeen wel zitten, die gaan naar m'n mixer in- en synthoutputs.

Echt vaak hoef ik dus niet te herschrijven

Trouwens nog een label progje van neutrik erbij:

Attachments

• patchlabel.zip
    348,7 KB · Bekeken: 103
Back