EWS64 over...en wat nu?

Almeros

Bitwig en Reason+ gebruiker...
Goed. Nu heb ik een nieuwe PCI geluidskaart en heb ik daardoor een Terratec EWS64 XL die ik niet meer gebruik.

Verkopen dus...

Maar nu heeft deze kaart zo'n slechte reputatie (Onterecht wat mij betreft, afgezien van de technische knowhow waar je over moet beschikken) dat ik hem denk ik aan geen straatsteen meer kwijt kan. Terwijl die kaart me toendertijd wel zo'n 900 piek heeft gekost en waar ik hard voor heb gewerkt. Ergste is dat de EWS64 een ISA kaart is. Daardoor past ie praktisch in geen enkele nieuwe PC meer. (Dit is tevens de reden waarom ik een PCI geluidskaart heb gekocht)

Wat moet ik nu mensen? Tips? Suggesties? Wat zou ik er voor kunnen vragen?

Re: EWS64 over...en wat nu?

Tja, ik heb hem ooit voor 500 piek gekocht en een jaar later voor 450 piek doorverkocht (of was het 400)...dat is al meer dan 2 jaar terug en toen vond ik het persoonlijk al een meer dan redelijk bedrag voor een toen al oude kaart. Die kaart klonk geweldig, maar de beloofde software en drivers kwamen veel en veel te laat (of helemaal niet) en werkten slechts ten dele, slechte midi-timing, veel veel vastlopers etc.

Als je de kaart goed kent en hem met plezier hebt gebruikt kan je erover denken om een oudere pc met isa sloten te behouden en de kaart als een sampler te gebruiken....wil je die moeite niet nemen, dan is het denk ik uit met de pret en zul je er niet heel erg veel meer voor kunnen vangen. Er zijn inmiddels veel betere, goedkopere en technisch recentere kaarten op de markt verschenen...

Restwaarde? Pff...een paar tientjes of wat de gek er voor geeft.

Er is altijd wel een idioot die hem van je koopt. Hoeveel je er voor krijgt?

Heb mijne destijds ook verkocht met veel verlies maar dankzij de dumppraktijken van een muziekwinkel waren de prijzen gekelderd. Anders lijst je hem in, ter waarschuwing, om nooit meer zo'n boutkaart te kopen.

Haha... de slechte reputatie komt er (al)weer goed uit. Inlijsten, in een oude computer stoppen; schiet ik niets mee op natuurlijk. Ik ben nou eenmaal softsynth junk dus moet wel upgraden naar snellere PC en daar ook weer geld voor hebben.

Ik zal hem eens met plaatjes en alles in volle glorie aanbieden op een 2e hands site. Wieweet krijgt er nog 1 of andere electrofreak een hard-on van ;)

PS. Ik heb zelf dus ontzettend veel meer lol van deze kaart gehad, dus die eerste maand aanrotzooien om hem goed aan de praat te krijgen heeft ie de 3 1/2 jaar erna meer dan goed gemaakt!!! Jammer dat ik er vanaf moet :halleluja

Tja, ik denk ook dat je er niet veel meer dan een paar tientjes voor krijgt. De markt is wel erg dunnetjes geworden. Iedereen kan nu voor 900 euro een goedkoop pc'tje aanschaffen. En in die nieuwe pc'tjes zitten gewoon geen isa sloten meer. Oftewel, je moet op zoek naar iemand die, en een oude pc heeft, muziek maakt, en liever een isa kaart in z'n pc steekt, terwijl hij voor een mooi bedrag ook een DMX 6fire 24/96 kan halen. Deze heeft wel geen sampler aan boord, maar ook geen configuratieproblemen. :engel:

Als je overigens over die Waldorf uitbreiding beschikt, die kan op de nieuwer Terratecs aangesloten worden :)

Ik heb hetzelfde gehad. De restwaarde is bijna nihil.
Maar ik dacht, misschien kan ik een beginnende muzikant er blij mee maken. Zodoende heb ik hem gratis weggeschonken. Imho hoeft niet alles iets op te brengenm zeker niet als je een fellow-muzikant er blij mee kunt maken.

Maar dat is voor ieder persoonlijk natuurlijk.

:)

Greetz

EF

doe als ik , koop een oude pc met isa slot - steek die kaart erin en koop 2dehands een microwave pc voor die terratec - dan heb je onwijs goedkoop een microwave XT (zonder knobjes) - dan nog gewoon een midi controller (of bedienen met een andere synth).
Als je wil kan je die pc dan inbouwen in een rack ofzo, of gewoon ergens in een hoekje zetten.

DAn brent die dure kaart nog op ;o)

PS - heb je trouwens nog ineens een deticated hardware sampler ook die akais kan lezen.

Nope...ik heb gewoon een simpele XL versie (welliswaar met 16 mb ipv 6 ;) ) Jaja! Maar ik ga inderdaad eens kijken wat het geheel van m'n oude PC met ISA en de EWS kan opleveren. (Jammer voor m'n ex vriendinnetje dan maar die ook graag een snellere PC wou :D )

Trouwens...ik gebruikte hem op het laatst enkel voor softynths dus de sampler deed me weinig meer... maar dat op 11 ms... Dat vind ik absoluut niet slecht voor een kaart van 4 a 5 jaar oud!

Origineel geplaatst door Almeros
Nope...ik heb gewoon een simpele XL versie (welliswaar met 16 mb ipv 6 ;) ) Jaja! Maar ik ga inderdaad eens kijken wat het geheel van m'n oude PC met ISA en de EWS kan opleveren. (Jammer voor m'n ex vriendinnetje dan maar die ook graag een snellere PC wou :D )

Trouwens...ik gebruikte hem op het laatst enkel voor softynths dus de sampler deed me weinig meer... maar dat op 11 ms... Dat vind ik absoluut niet slecht voor een kaart van 4 a 5 jaar oud!

De grote fout was het isa-slot. Die kaart kon meer dan dat isa slot aankon.

Back