electronische drums als midi opnemen

vanalles

Ingeburgerd
Hoi allen, weet iemand of je midi data uit een td20 drummodule (roland) op kunt nemen in cubase en er dan per instrument (kick, snare, toms enz) een sound onder kunt hangen?
Misschien een stomme vraag, maar ben wel benieuwd naar een goed antwoord.

Okay, je kunt dan achteraf sounds uit de module in je track zetten.
Lukt dit ook met drumsounds die je in je computer hebt zitten?
Ik ben namelijk niet zo blij met de (talloze) snaresounds uit de roland module.
In een mix blijft er weinig van over.
Heel benieuwd............

Ja natuurlijk,

Eenmaal midi opgenomen kan je er elk geluid aan koppelen wat je wilt.
Je kan de in cubase opgenomen midi noten naar elke vsti zenden, dus als je dit in cubase intern naar een sample vsti stuurt kan je daar elk geluid aan koppelen die je wilt.
Of een interne drum vsti... de mogenlijkheden zijn bijna eindeloos.. :)

Perfect, heeft iemand een schatting hoeveel je kwijt bent aan een computer om cubase (4) op te draaien?
Ik wil deze computer alleen voor recording gebruiken. Ik wil overstappen van een rolandvs1824cd naar cubase.
Alvast bedankt voor alle info.

Perfect, heeft iemand een schatting hoeveel je kwijt bent aan een computer om cubase (4) op te draaien?
Ik wil deze computer alleen voor recording gebruiken. Ik wil overstappen van een rolandvs1824cd naar cubase.
Alvast bedankt voor alle info.

Dat hangt helemaal af van het aantal (zware) plugins en VSTi's dat je wilt gaan gebruiken. Ik werk zelf nog op een oude P4 2.53GHz met 1GB ram, en die kan nog een boel aan. Dus een beetje redelijke computer met tenminste 1GB ram (ik zou 2GB adviseren), moet het aankunnen.

Wel een goede geluidskaart erbij met ASIO drivers (geen Soundblaster oid). Geluidskaart afhankelijk van wat je allemaal aan wilt sluiten. Er is op dit gebied tegenwoordig ontzettend veel keuze, maar kijk eens naar FireWire en USB oplossingen van M-Audio, Focusrite en Echo Audio.

Daarnaast adviseer ik je te kijken naar PC's met dual head video, zodat je als je dat wenst, er een 2e monitor op aan kunt sluiten. Dat werkt heel prettig met Cubase!

Ik zit te denken aan een line6 toneport ux8 (heb ik wel beschikking over 8 line ins)
Dan heb je geen geluidskaart meer nodig toch?

Ik zit te denken aan een line6 toneport ux8 (heb ik wel beschikking over 8 line ins)
Dan heb je geen geluidskaart meer nodig toch?

Inderdaad!

De term geluidskaart is eigenlijk in de huidige tijd ook nogal vaag. Vroeger had je alleen insteekkaarten voor in je PC. Daarvandaan de term 'geluidskaart'. Tegenwoordig zijn het meestal externe apparaten die je met FireWire of USB verbindt met je computer. Soms nog systemen met een interne kaart en een breakoutbox, en heel soms nog echte interne kaarten zonder breakout. De Line6 kan geschaard worden onder de familie 'geluidskaarten', hoewel het een extern apparaat is.
De Line6 UX8 lijkt me een prima apparaat.

Denk er wel aan dat deze GEEN MIDI I/O heeft. Daar heb je dan nog een aparte interface voor nodig als je die niet al hebt.

Dan kan ik beter naar iets anders uitkijken inderdaad; lijkt me zo makkelijk om alles in één apparaat te hebben (ook midi in/out)
Weet iemand iets over de yamaha n12?

Back