gekraak/verstoring na aansluiten USB MIDI controllers

matoi

boogie wonderblend
Hee daar,

Ik heb een Korg microkontrol en een alesis controlpad. Beide sluit ik aan via USB 2.0 poorten op m'n compu. Als ik de een of de ander aan heb staan, heb ik prima geluid. Als ik beiden tegelijk aan heb staan begint de boel te haperen en het geluid te kraken, ookal ben ik er slechts 1 tegelijk aan het gebruiken. Echter, de CPU meter slaat niet uit. Weet iemand wat er aan de hand is en wat ik er aan kan doen??

Yo,

Nog wat extra info: het maakt niet uit wat voor een usb apparaten er aan hangen. Als m'n externe harde schijf aan staat is het ook mis. En wat die CPU meter betreft, de CPU meter in Reason slaat niet uit, die van de compu zelf wel. Hij trekt het dus niet. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik heb een ddr3 moederbord, 750 mb geheugen, AMD Duron processor.

Plz reply. Zelfs het antwoord: "de vraag is te stom" is beter dan 40 hits en helemaal geen antwoorden..

dan zit er ergens iets niet goed in
je moederbord
of in je besturingssysteem

het laatste is het meest voor de hand liggend

Ramoonus,

Een nieuwe installatie van Windows zou dus een goed idee zijn om te proberen begrijp ik? Vergeef mijn digibetisme..

Dank je!

een (opge)scho(o)n(d)e windows levert vaak al winst op (zekers als je vaak programma's (de)installeert), maar in dit geval zou ik eerst eens een USB-PCi insteek kaartje proberen en je verschillende apparaten over de verschillende usb-poorten verdelen

Wat voor Duron processor, moederbord en geheugenchips heb je precies? Wellicht dat één en ander niet goed met elkaar communiceert v.w.b. multitasking..

Mensen,

Bedankt voor de reacties. Teluur's oplossing werkt. De Korg microKONTROL en Alesis Controlpad zitten nu op twee verschillende USB PCI kaarten en het gekraak en slome gedoe is voorbij. Rammelaar, jij ook bedankt maar je hulp is niet meer nodig. Ok, ga ik weer jammen!

Back