USB/ Midi joystick controller

syndromeda

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar een joystick die aangesloten kan worden via usb of Midi, ik zou deze willen gebruiken om 2 parameters tegelijk aan te sturen zoals bij een Wavestate of Modwave.
Ik wil hier geen honderden euro's aan spenderen maar misschien is er hier wel iemand met ideeën, desnoods voor een aankoop of als zelfbouw, alle tips zijn welkom, alvast bedankt.

Ik was aan iets als onderstaande aan het denken maar vind dat nogal vrij prijzig....

Vooral dit is de NO-GO:

Web: To program the device just connect by browser to www.lab4music.it on the program section and set the parameters. There are ten memory locations, selectable by the web application, with which switch to various the configurations. It is also possible, using the button, to scroll through the first three presets without using the browser.

ah iets minder diy 🙂
(De zusjes hiervan, de apc -key en -mini zijn behoorlijk plastikkerig, maar prima bruikbaar)

Lang lang lang geleden ooit een Yamaha sy-35 gekocht om dezelfde reden.
Da's idd een goedkope oplossing, het keyboardje is eenvoudig te verwijderen denk ik. Het is alleen niet duidelijk of de joystick ook toewijsbaar is aan andere cc's dan enkel pitch en modulatiewiel.

Ik ben op zoek naar een joystick die aangesloten kan worden via usb of Midi, ik zou deze willen gebruiken om 2 parameters tegelijk aan te sturen zoals bij een Wavestate of Modwave.
Ik wil hier geen honderden euro's aan spenderen maar misschien is er hier wel iemand met ideeën, desnoods voor een aankoop of als zelfbouw, alle tips zijn welkom, alvast bedankt.
2 parameters tegelijk aansturen kan toch gewoon met een modwheel en een pitchbender??

Midi Joystick.jpg

Probeer Hiduino:

Dit programma verandert een Arduino UNO of een MEGA 2560 in een native Midi device.
En door de analoge ingangen kan je de stand potmeters en/of analoge joystick omzetten naar Midi.
Vereist wel enige programmeer vaardigheden op Arduino en/of Atmel Studio gebied.
Of ook leuk:

Back