Retro vocal track

Klinkt goed. Altijd leuk, retro liedjes :)
Maar na drie keer luisteren gaat dat papiersnijmachinegeluidje (euh... ik heb geen idee hoe ik het anders moet omschrijven) dat bijna continu nadrukkelijk te horen is op de, ja... hoe heet dat... downbeat? op de "uh" van elke tel. Goed, als je nog snapt wat ik bedoel, dat geluidje vind ik een beetje vervelend klinken.

Hmm.. Dat klinkt in de verste verte niet als een hi-hat, maar nu je het zegt zou het inderdaad best een rare elektronische variant kunnen zijn op een hi-hat die heel even een stukje open gaat. Als drummer zijnde ben ik voornamelijk hi-hatgeluiden gewend afkomstig van echte bekkens, ik kreeg die link dus niet echt gelegd.
En eh...tijd voor Winamp zou ik zeggen! :)

Heeft inderdaad nog maar weinig weg van een echte open hihat maar het is wel een gephasede gesimuleerde variant zo te horen. :)

Over het nummer: het heeft zeker potentie, maar aan twee dingen zou ik meer aandacht besteden als ik jou was: mastering (verhouding tussen de verschillende instrumenten/percussie/zang/etc, toonhoogtes ervan en compressie en overige effecten (niet te overvloedig gebruiken etc, zorgen dat er genoeg contrast blijft bestaan). En het arrangement is een beetje rommelig als ik eerlijk ben, als je dit iets subtieler opbouwt met intro/evt. break en daarna een climax/afbouw etc zal je merken dat het gelijke en stuk professioneler klinkt.

Wel mooie melodieën en passende effecten gebruikt! :biertje:

Back