Nieuwe Moog Modules?

JohnnyBusca

rocket scientist
Volgens mij is de eerste wel een nieuwere moog module (geen R.a.) De onderste zou een remake kunnen zijn maar da weet ik nie zeker.
Moog music maakt nog steeds modules voor modulaire synths.

Hmm, dat wist ik niet... Bedankt voor de info..

Moog modules hebben voor mij dus (net als serge) geen vintage waarden meer. Weet jij een site met een overzicht welke modules nog nieuw geleverd kunnen worden?

Volgens mij is het zuivere koffie, maar dan wel decaf.
Gaat het hier niet om spul gebouwd door die Engelse firma die een tijdje de naam Moog in bezit heeft gehad en failliet is gegaan? Dat was ergens in de 90's. Ze hebben ook nog een Minimoog gebouwd en verkocht.

Vet! Dit is wederom nuttige informatie... Ik ga google eens lastig vallen..

Moog music maakt nog steeds modules voor modulaire synths.

Dat is niet helemaal correct; er is wel een groepje ex-Moog technici (allemaal bejaard inmiddels!) dat onder de naam Moog CE reparaties uitvoert en op bestelling nieuwe modules bouwt (zeeer duur btw). Dat is dus niet de Moog Music van ome Bob zelf, hij heeft zijn handelsnaam overigens pas sinds +/- 1 jaar weer in zijn bezit. De orginele "vintage" modules zijn allemaal geleverd met het "R.A. Moog" label.

Een vd de modules die hier worden geveild is in ieder geval afkomstig van een Engelsman die de naam Moog Music Ltd. had gekaapt en voor veel geld nieuwe modulars en Mini's verkocht. Maar hij heeft ook nogal wat mensen opgelicht door niet te leveren na aanbetaling enzo en is uiteindelijk failliet verklaard.

Klopt, het zijn geen R.a's:)

Die gast heeft inderdaad een minimoog model e laten maken maar k heb gehoord dat het ding wat tegenviel in vergelijking met de (echte) D.

De naam is inmiddels verandert in modusonics:)

Hier vind je een overzicht met modules:

Modules

Back