JP-8080 Softsynth

Milano

Stamgast
Hey,

Waarom hebben ze nooit aandacht aan JP8080 :luv: besteed.

klinkt echt super er is ook geen andere synth die ik tegen ben gekomen die erop lijkt.

Wat is voor jou het alternative softsynth voor de JP8080? :eureka:

grtz,
Milano

Superwave p8 komt best wel aardig in de buurt en is er ook op gebaseerd.

http://www.kvraudio.com/get/708.html dit is de freeware versie.

Je hebt van de zelfde makers ook nog 2 versies waarvoor je moet betalen, de betaal versie gaat een stuk effiecenter om met je pc cpu load.

Succes

free versie
superwavep8.jpg

betaal versie
28d366131e6b90a46d6e5686795403c8.jpg

Betaalde versie is alleen niet meer aan (op legale wijze) aan te komen, en mocht je m tweedehands kunnen kopen of nog hebben dan heb je er weinig aan. Aangezien je m via internet moet registreren na de installatie en inmiddels de makers van de Superwave niet meer bestaan gaat dat dus niet meer lukken... Freeware versie werkt wel gewoon.

Betaalde versie is alleen niet meer aan (op legale wijze) aan te komen
dan verdienen ze er ook geen geld meer aan, dus is er op elke andere wijze ook 'legaal' aan te komen nutuulk :D

waarom staat de 'super wave finetune' bij osc 1 op 11 uur qua centre en bij osc 2 op 1 uur?

dan verdienen ze er ook geen geld meer aan, dus is er op elke andere wijze ook 'legaal' aan te komen nutuulk :D

waarom staat de 'super wave finetune' bij osc 1 op 11 uur qua centre en bij osc 2 op 1 uur?

Waarom ga je er vanuit dat ze op centre staan?

6 heeft gelijk, maar da's dus om nog eens extra detune te geven denk ik zo (al valt negatieve local detune + positieve global detune wel tegen elkaar weg).

U heeft PB :)

Very nice dit.....Bedankt jongens voor de reply's :)

Ik snap echt niet waarom ze wel aandacht besteden aan de JP8000, Jupiter, Juno maar deze monster niet.....:erm:

Nog effe sparen want ik zag al eentje staan te koop ;)

Lennardigital sylenth1 zonder twijfel :)
luister maar eens wat mp3 demo's op www.lennardigital.com

die superwave vst die hier besproken wordt vond ik eigenlijk maar 3 keer niks...

Hey,

Waarom hebben ze nooit aandacht aan JP8080 :luv: besteed.

klinkt echt super er is ook geen andere synth die ik tegen ben gekomen die erop lijkt.

Wat is voor jou het alternative softsynth voor de JP8080? :eureka:

grtz,
Milano

Ik heb zelf een jp8080 en de superwave softsynth.
Ik moet zeggen dat de JP8080 subtieler klinkt dan de superwave.
Qua interface hebben ze wel veel van elkaar mee maar de superwave heeft een ietwat meer pushy sound. En het plezier van met een JP8080 te werken is echt wel TOP! prachtige synth die smeekt om getweakt te worden!! De perfecte pad en ambience creator voor mij. Heb em al sinds hij net uit was en hij is gelukkig al heel wat in prijs gedaald, nu te vinden voor 500 euro, heb er destijds nog 1750 euro voor gegeven maar nog geen moment spijt gehad.
Sparen en kopen zou ik zeggen!

Grtz,

TimeFly

Ik heb zelf een jp8080 en de superwave softsynth.
Ik moet zeggen dat de JP8080 subtieler klinkt dan de superwave.
Qua interface hebben ze wel veel van elkaar mee maar de superwave heeft een ietwat meer pushy sound. En het plezier van met een JP8080 te werken is echt wel TOP! prachtige synth die smeekt om getweakt te worden!! De perfecte pad en ambience creator voor mij. Heb em al sinds hij net uit was en hij is gelukkig al heel wat in prijs gedaald, nu te vinden voor 500 euro, heb er destijds nog 1750 euro voor gegeven maar nog geen moment spijt gehad.
Sparen en kopen zou ik zeggen!

Grtz,

TimeFly

Superwave is natuurlijk niet meer echt een goede vergelijking. Het is een oude VST die bovendien gemaakt is met Synthedit.

Sylenth1, Gladiator, Zebra2, Reaktor etc. zijn IMHO betere software-alternatieven die bovendien een stuk goedkoper zijn dan een JP8080.
De JP is een superbak maar zelf zou ik niet meer zoveel geld uitgeven voor een VA uit 1998.

Superwave is natuurlijk niet meer echt een goede vergelijking. Het is een oude VST die bovendien gemaakt is met Synthedit.

Sylenth1, Gladiator, Zebra2, Reaktor etc. zijn IMHO betere software-alternatieven die bovendien een stuk goedkoper zijn dan een JP8080.
De JP is een superbak maar zelf zou ik niet meer zoveel geld uitgeven voor een VA uit 1998.

Idd de Zebra2, dat is pas een vette synth! De jp8080 heeft gewoon een superlekkere interface om mee te werken. Maar das natuurlijk persoonlijk ;-)

De interface van de JP is echt mooi dat ding kan echt veel.
Je hoeft naar mijn mening niet veel synths te bezitten als je de JP hebt.

Ik ben in een studio bij een vriend van me in Hoofddorp geweest en die heeft 'm ik moet telkens weer de vloer dweilen als ik er ben geweest...:{

De klank is echt ongelofelijk...Ik moet m echt hebben gewoon.

500 is toch een lekkere prijsje...vind ik!

gemaakt is met Synthedit.
da's idd vrij snel te zien aan de waveformselector stack waarbij de drukknop links in het midden zit ten opzichte van de leds,
de typische (standaard) wave volgorde en de groene selectordisplays met die 2 driehoekjes (wat overigens de meest lelijke selector is die maar te vinden is binnen SE) zijn de voornaamste weggevertjes...

wat ik wel vreemd vind is dat de DEPTH bij de envelope in zit... dit is op deze manier niets meer dan een peakscale dus...
je zou normaal gesproken verwachten dat depth individueel op het filter, osc, pw en vca te vinden is...

Laatst gewijzigd:
Gewoon het dll. bestand openen met notepad ...zo zie je direct of iets met synthedit is gemaakt of niet ( wel eventjes doorscrollen )

Back