• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Minisonic

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

ElektracidZ

Ouwe rot
Te koop: een Minisonic synthesizer

Dit apparaat heeft kundige vingers nodig om 'm weer in oude staat te brengen. Ik krijg er wel geluid uit, maar het is duidelijk dat niet alles werkt zoals het zou moeten. Het filter doet niet wat je er van zou verwachten (filteren) maar stelt de pitch enigzins bij en vco2 komt niet goed door. Laatste paar toetsen van links zitten los. De houten/leren behuizing ziet er daarentegen nog goed uit. Ook van binnen ziet alles (voor zover ik kan zien) er netjes gemaakt uit.

De Minisonic is een zelfbouw synthesizer uit de jaren 70 die zeer complex was om zelf te bouwen. Daarom zijn er waarschijnlijk niet veel gebouwd en zullen er nu helemaal niet veel meer van over zijn. Een zeldzame synth dus.

hier veel meer info over de minisonic (pagina laad langzaam!):
http://pcbunn.cithep.caltech.edu/jjb/Synthesizers/Minisonic2/default.htm

VCO1 gaat laag, heel laag, zo goed als lfo snelheid laag. Ik heb er ook wel
FM geluiden uitgekregen dmv de schakelaars onder de draaiknoppen.

De synth heeft de volgende specs: vco1/vco2/filter/ringmod/ad-envelope(2x)
met de schakelaars zijn dan de ad envelopes (+/-) toe te wijzen naar filter en volume.

FOTO'S VOLGEN NOG - RICHTPRIJS IS 300-350 EURO Dat is ook wat ik ervoor betaald heb. Ophalen lijkt me aanbevolen

Foto's volgen nog.

Er is interesse, maar ik laat 'm nog even staan, ik verwacht nog meer interesse en aanbiedingen te krijgen. Ruilen kan (misschien) ook, stuur me je voorstel naar gelang de waarde van de Minisonic (300+ euro).

het is trouwens de Minisonic II.

nog wat info over deze Minisonic. De 'originele' heeft meer schakelaars boven de toetsen dan deze, maar minder draaiknoppen.

Deze heeft ook lampjes die tussen de schakelaars zitten. Als je aan de 8 draaiknoppen links draait (het zijn standenschakelaars) dan gaan de lampjes aan of uit, naar gelang de instelling of combinatie van instellingen die je maakt. Omdat de schakelaars niet gemarkeerd zijn is het alleen lastig te achterhalen wat welke schakelaar in wat voor stand precies doet.

Voor een electronicus moet dit toch te achterhalen zijn, de schema's voor deze synth zijn trouwens nog online te vinden.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back