Nord modular classic audio in

ch9527

Ouwe rot
Ben nu met wat nieuwe patches bezig waarbij ik de nm met sidechain compressie wil gebruiken. audio in links te compressen signaal. audio in rechts de kick als compressie.
Mijn rechter kanaal staat niet op de audio mixer dus zou geen geluid moeten geven. desondanks geeft ie signaal. ik heb al geprobeerd het rechterinput signaal zwakker te maken, dus minder input, maar hij blijft geluid geven, behalve als ik het input signaal nul maak.
vreemd. iemand een oplossing?

... audio in links te compressen signaal. audio in rechts de kick als compressie. ...
Uhhh... AudioIn links gaat gaat juist de SideChain in en AudioIn rechts staat op de linker Input van de Compressor...

Misschien is deze attachment wat duidelijker?

Attachments

• FilterMMsidechain.pch
    1,2 KB · Bekeken: 82
Uhhh... AudioIn links gaat gaat juist de SideChain in en AudioIn rechts staat op de linker Input van de Compressor...

Misschien is deze attachment wat duidelijker?

ben even aan 't omdraaien geweest om te kijken of 't aan de inputs ligt.
ik ga zo je patch even bekijken. maar 't is toch een vreemd iets? lijkt net alsof de beide inputs op de een of andere manier gelinkt zijn...?

Als'tie het nog steeds doet, probeer de koptelefoonuitgang van de Modular eens of het daar ook is?
Die Patch is gewoon jouw Patch, alleen wat overzichtelijker opgesteld :)

Wout

Als'tie het nog steeds doet, probeer de koptelefoonuitgang van de Modular eens of het daar ook is?
Die Patch is gewoon jouw Patch, alleen wat overzichtelijker opgesteld :)

Wout

als ik op output 1/2 doe heeft ie het niet en bij output 3/4 wel....
heel vreemd! en onhandig!

misschien heeft die ook last van het bekende clavia outputsyndroom ( geeft vroeg of laat de geest )..Ik heb het met mn nordrack gehad en nu ook met mn modular ...( optelefoonoutput w.T.V.)

heb nog nooit van dat syndroom gehoord, maar zo te horen heb jij het uit de praktijk moeten leren.
er is toch niets mis met de patch?

ikhe momenteel mn modular niet bi me staan dus ik kan de patch niet checken ...dat syndroom ..tja ...is wel vreemd dat het zowel bi de rack als bij de modular gebeurde .... n induvidual outs werken nog ....dus das het voornaamste

ikhe momenteel mn modular niet bi me staan dus ik kan de patch niet checken ...dat syndroom ..tja ...is wel vreemd dat het zowel bi de rack als bij de modular gebeurde .... n induvidual outs werken nog ....dus das het voornaamste

stom is dat dit over de individuele outputs gaat. is er een oplossing voor? moet ie gerepareerd worden, of ligt 't aan de patch, of ben ik gek!?

De koptelefoon geeft alleen uitgang 1/2 weer.

Maar goed. Als ik de Patch (hoe kom je uit zo'n wirwar?) even 'opruim', dan zie ik dat linker AudioIn naar de SideChain gaat, dus daar moet de kick dan ook op. Ik kan me ook niet indenken dat die SideChain al die toeters-en-bellen nodig heeft. Zet je in deze opzet de kick op de linker ingang van de compressor, zoals je in je eerste mail aangeeft
audio in rechts de kick als compressie
dan is dat je audio uit signaal en het 'te bewerken materiaal' doet daar waarschijnlijk niet erg veel mee... De kick is je enige die op de uitgang staat.

Dan is er nog een andere mogelijkheid. Indien je een vier Slots synth hebt, dan is er nog altijd de kans dat er in een ander Slot nog een AudioIn Patch actief is. Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand zich rot zoekt naar een afwijking in het geluid dat ongelukkigerwijs in een ander deel wordt opgewekt (bepaalde ruis of een extra sterke resonantie)

Wout

Het uitvallen van de outputs heeft alleen betrekking op de speciale koptelefoon versterker in de NM. Het is op zeker geen standaard gegeven dat dit bij iedere NM gebeurt.

Laatst gewijzigd:
De koptelefoon geeft alleen uitgang 1/2 weer.

Maar goed. Als ik de Patch (hoe kom je uit zo'n wirwar?) even 'opruim', dan zie ik dat linker AudioIn naar de SideChain gaat, dus daar moet de kick dan ook op. Ik kan me ook niet indenken dat die SideChain al die toeters-en-bellen nodig heeft. Zet je in deze opzet de kick op de linker ingang van de compressor, zoals je in je eerste mail aangeeftdan is dat je audio uit signaal en het 'te bewerken materiaal' doet daar waarschijnlijk niet erg veel mee... De kick is je enige die op de uitgang staat.

Dan is er nog een andere mogelijkheid. Indien je een vier Slots synth hebt, dan is er nog altijd de kans dat er in een ander Slot nog een AudioIn Patch actief is. Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand zich rot zoekt naar een afwijking in het geluid dat ongelukkigerwijs in een ander deel wordt opgewekt (bepaalde ruis of een extra sterke resonantie)

Wout

Het uitvallen van de outputs heeft alleen betrekking op de speciale koptelefoon versterker in de NM. Het is op zeker geen standaard gegeven dat dit bij iedere NM gebeurt.

haha!
dat is het. ik heb een vocoder patch met een input op diegene waar de kick in gaat komen.
output is op de output3/4 dus dan hoor je die natuurlijk!
thanks!
ps. patches zijn voor mij overzichtelijk genoeg. ik wil muziek maken en dat gaat uitstekend als ik eenmaal de patch heb geladen.

Dit is interessant om te weten ...mn koptelefoon outputs geet alleen stereo als ik de jack er maar voor de helft insteek ( stereo jack )...Vindt het echter niet de moeite om het te laten reparen , het belanrijkste werkt nog........de volumeknop :D

haha!
dat is het. ik heb een vocoder patch met een input op diegene waar de kick in gaat komen.
output is op de output3/4 dus dan hoor je die natuurlijk!
thanks!
ps. patches zijn voor mij overzichtelijk genoeg. ik wil muziek maken en dat gaat uitstekend als ik eenmaal de patch heb geladen.
En toch zit er in die Patch een onlogisch iets, namelijk je schrijft in je eerste mail dat het 'te bewerken geluid' op je linker AudioIn zit en die gaat naar de SideChain ingang van de Compressor, dus dat klopt volgens mij niet helemaal. Maar goed, het schijnt te werken, toch?

Wout

En toch zit er in die Patch een onlogisch iets, namelijk je schrijft in je eerste mail dat het 'te bewerken geluid' op je linker AudioIn zit en die gaat naar de SideChain ingang van de Compressor, dus dat klopt volgens mij niet helemaal. Maar goed, het schijnt te werken, toch?

Wout
wellicht heb ik het een en het ander omgedraaid in mijn verhaal.
het werkt. best fijn!

Back