Is er iemand hier die werkt met Logic Pro???

Eugeneji

Ingeburgerd
Hallo allemaal,

Ik wilde graag vragen of iemand hier is die werkt met logic pro. Ik heb hem pas gekocht maar heb er nooit mee gewerkt. Graag wilde ik iemand leren kennen die hiermee werkt. Eventueel wilde ik lessen bij diegene gaan nemen tegen een betaling.

Gr. Eugene

Hehe als je hem hebt gekocht dan zit er ook een boekje bij met: "Getting started".
Ik denk dat je daar sneller mee vooruit komt dan iemand vragen van leg me het progamma effe uit. Er zijn in logic nl vele verschillende manieren om wat te bereiken. En iedereen heeft een eigen werkwijzen.

ja k wilde meer vragen of iemand die dat heeft en mij tegen een betaling bijlessen kan geven.

de handleiding is inderdaad erg uitgebreid, ook kun je op www.macprovideo.com een aantal zeer bruikbare instructie video's aanschaffen.

Of een cursus boek kopen is ook een mogelijkheid, uit de apple pro training series.

Maar vooral er veel mee bezig gaan.

Daarom, Logic is niet moeilijk. Ga gewoon eens lekker klote en pak het beetje bij beetje op. ik werk er nu pakweg 2 weken mee en ben al behoorlijk wegwijs met het programma.

Hallo allemaal,

Ik wilde graag vragen of iemand hier is die werkt met logic pro. Ik heb hem pas gekocht maar heb er nooit mee gewerkt. Graag wilde ik iemand leren kennen die hiermee werkt. Eventueel wilde ik lessen bij diegene gaan nemen tegen een betaling.

Gr. Eugene

Wat is je basiskennis trouwens? Met welke programmatuur heb je gewerkt? Of is Logic Pro je eerste muzieksoftware?

de handleiding is inderdaad erg uitgebreid, ook kun je op www.macprovideo.com een aantal zeer bruikbare instructie video's aanschaffen.

Of een cursus boek kopen is ook een mogelijkheid, uit de apple pro training series.

Maar vooral er veel mee bezig gaan.

Ja die video's zijn heel fijn.

Er is binnenkort weer zo'n beginnerscursus kijk eens op http://www.cmm.nl/short/pages_nl/dates.htm. Misschien is dat wel wat.

Maar vooral ook, gewoon doen! Als je bezig bent, dan komen er ook vragen en als je vragen hebt, opzoeken in de handleidingen. Als je dan een rij vragen over hebt waar je niet zo snel een antwoord op hebt, dan ben je al zover dat het nut heeft om iemand in te huren om je verder te helpen. Dan kun je ook gericht bezig zijn en "landen" de antwoorden.

Ik woon zelf dicht bij Eindhoven in Helmond namelijk. Tegen een betaling van 120,- per uur dat gaat beetje te ver.

Dat is idd mijn eerst muziekprogramma heb nooit ervoor iets met computers en muziek programmas gewerkt.

Dat van die 120,- was natuurlijk een geintje, voor 100,- p/u wil ik het ook wel doen hoor :)

Zonder flauwekul: mocht je Garageband hebben dan kun je daar misschien eens mee beginnen. Dat is wat eenvoudiger dan Logic en dan leer je de basisprincipes van het werken met een sequencer. Logic kan best pittig zijn als je nog nooit met een sequencer hebt gewerkt, al valt het met versie 8 inmiddels wel mee..

ontmoedig die jongen toch niet zo.....

Eug, neem die DVD's nou eerst even door.... ;)

je leert het ook niet in 1 uurtje van een "leraar" hoor.
Oefening baart kunst.....

Je loopt vanzelf tegen iets aan en dat zoek je dan even op of vraag je even op het forum (o.a. die van logic zelf)...

ok thanx voor jullie tips

Mijn eerste probleem is :

Ik heb iets gespeeld of heb loops gebruikt maar dan wil ik dat als ene melodie eindigt dat die niet gelijk stopt maar dat die volume van dat ene melodie steeds zachter wordt en dat die andere ook steeds wat dan begint gelijkdelijk harder wordt en niet dat er plotseling 1 melodie stopt en de andere gelijk meteen begint dat klinkt niet.
Ik heb dat wel bij garageband ontdekt als je op die loop klikt dan kan je met de muis regelen dat de ene melodie steeds zachter wordt zodat je een overgang hebt.

Zelf heb ik 2 jaar ervaring met logic 7 en sinds een jaar Logic Studio 8.

Ik kan er aardig wat mee dus als je wat vragen heb of iets in die trant dan pm je me maar.
Doe zelf mastering, compositie en mixen met het programma.

Waarom koop je dan Logic Pro?

Mezelf een beeeetje kennende zou ik 't precies hetzelfde gedaan hebben: gewoon de uitgebreidste versie gelijk halen. :o:

Hoewel.. ik zou eerst kijken wat de echte verschillen zouden zijn tussen pro en niet-pro; als er alleen maar een berg extra softsynths zouden zijn bij de pro, zou ik waarschijnlijk de 'normale' versie gaan halen..

Back