Stereobeeld verkleinen?

Maks

Gromit the Evil Operator
Ben opzoek naar een (freeware) soft plugje om het stereobeeld/panning te verkleinen (of hoe ik het ook moet omschrijven...)

Mijn probleem in de praktijk: ik heb een synth, met daarop de bekende 'simpel delay' in Ableton Live, maar die delay't extreem link en rechts (zeg maar analoge klokgewijs op 9u en 3u, terwijl de synthsound zelf op 12U zit)
Vroeger had ik 'MDA stereo', een freewareplugje waarmee je de stereo kon doen toe- of afnemen, maar die is voor IntelMac niet meer te krijgen

Ik weet dat in Logic zo'n plug zit. Mocht ik niks vinden kan ik het spoor nog altijd daar doorjagen bij een collega...

Hulp!:kimono:

Laatst gewijzigd:
Ik weet niet of het de goede manier is, maar mijn jp8000 als ik die supersaw gebruik en flink detune (dan worden die extra 6 saws automatisch ook gepan spread) dan huppelen mijn fase leds op de focus mixmaster ook flink de verkeerde kant op.

Wat ik dan doe is de bijde mono kanalen die ik gebruik voor de stereo output van de jp8000 niet helemaal extreem links en rechts pannen, maar bijde een heel klein stukje terug zetten. Dan ben ik de fase problemen meteen kwijt (volgens de checker op de mixmaster) en houd ik wel een stereo effect over.

Er zit trouwens op de mixmaster ook nog een stereo widerener, versmaller maar die gebruik ik zelf liever niet over de hele mix.

Je kan ook een andere delay plugin proberen te installeren in live, lijkt me de meest logische oplossing voor je probleem.. :)

Je kan ook een andere delay plugin proberen te installeren in live, lijkt me de meest logische oplossing voor je probleem.. :)

en als jou gootsteen verstopt zit installeer je gelijk een nieuwe keuken? ;)

thx guys!

Wacht even, je keuken is Live, je gootsteen is je delay plugin..

De gootsteen is verstopt, dus die moet je ontstoppen of vervangen..

Je plugin ontstoppen lijkt me extra CPU te kosten dus, ik zou je plugin vervangen. ;)

Die stereo delay is alleen stereo als je Links en Rechts verschillende settings geeft (Links op 2 en Rechts op 3 bijvoorbeeld). Anders is ie gewoon zo breed als wat je er in stopt, toch?

Zoiets?

Ik gebruik zelf regelmatig de grote zus.. die is wel dik in orde.
Dit is freeware en gebruikt misschien dezelfde algoritmes..

Back