Mb808

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnDoe21

Gedeactiveerd account
Uit de hoek van Midibox komt nu de MB808. Een variant op hun SEQv3 zeggen ze. Op deze site http://www.eight-oh-eight.org/ is wat meer info...o.a. samples, bomlist etcetc...... en hier de firmware http://www.ucapps.de/ (waar anders)

Ziet er wel geil uit niet?

Attachments

• mb-808-FL3-trimmed-no-aux.jpg
    mb-808-FL3-trimmed-no-aux.jpg
    71,5 KB · Bekeken: 100
En hij staat al bijna twee jaar op het SF:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=65678

Dus dit is wel erg oud nieuws :D De printen zijn al een tijdje niet meer leverbaar.

Dit is een ontwerp van Jeff Farr. Jeff heeft de midibox hardware als basis gebruikt voor de sequencer en daarna zelf nieuwe software geschreven. Het is dus van origine geen variant op de SEQ3.

Thorsten Klose is nu met nieuwe software update bezig die wel dezelfde basis kent als de SEQ3, met name qua functionaliteit. Op dit moment draait de MB808 software ook op de SEQ3, maar niet andersom (je mist de controllers op de MB808 ).

Laatst gewijzigd:
Deze kende ik niet, maar als ik het goed begrijp is het dus in de basis een aangepaste SEQ3, met 808-achtige geluidsengine?

Wel n mooi ding zo te zien, gek eigenlijk dat hier niet meer interesse voor is :)

Deze kende ik niet, maar als ik het goed begrijp is het dus in de basis een aangepaste SEQ3, met 808-achtige geluidsengine?

Nee, dat is wat DenDer ervan gemaakt heeft.

Het is midibox hardware (CORE, DIN, DOUT) aan 808-analoog (de originele 808-circuits op print van Jeff Farr). Origineel draaide het zaakje op software van Farr zelf, waar stukken van de SEQv2 in zaten.

Sinds deze maand is Thorsten Klose er een SEQv3 voor aan het herschrijven, maar dat is dus pas achteraf. Zijn versie van de software staat nu op ucapps. Dat is dus wat er "nieuws" is. De MB808 zelf stamt dus al uit 2006.

Laatst gewijzigd:
Nee, dat is wat DenDer ervan gemaakt heeft.

Het is midibox hardware (CORE, DIN, DOUT) aan 808-analoog (de originele 808-circuits op print van Jeff Farr). Origineel draaide het zaakje op software van Farr zelf, waar stukken van de SEQv2 in zaten.

Sinds deze maand is Thomas Klose er een SEQv3 voor aan het herschrijven, maar dat is dus pas achteraf. Zijn versie van de software staat nu op ucapps. Dat is dus wat er "nieuws" is. De MB808 zelf stamt dus al uit 2006.

Ahh op die manier :)

Ziet er goed uit etaoin!
Ik ben zelf nog niet eens zover dat ik alle componenten heb uitgezocht die ik moet aanschaffen, laat staan dat ik de soldeerbout heb warm gemaakt!

Okee, pfff voor oud nieuws toch wel veel reacties en sommige mensen kenden hem dus ook nog niet. En voordat ik iets plaats maak ik dus wel gebruik van de zoekmachine. Maar op woorden zoals MB808, MB 808, MB, Midibox kreeg ik in ieder geval deez niet naaar boven. Die zoekmachine is echt bagger. Kan mij het nou wat schelen dat iemand ze blokfluit voor 800 euro verkoopt ik zocht naar MB 808.......snappie..

oja die gast heet Thorsten en geen Thomas.

Maar voor de rest heeft Entaoin wel gelijk......was vannacht ook erg moe toen ik dit allemaal las.
Insomnia....

Okee, pfff voor oud nieuws toch wel veel reacties en sommige mensen kenden hem dus ook nog niet..

Dat snap ik, maar hij is al een tijdje niet meer te bestellen, dat bedoelde ik met dat het als "nieuws" niet zoveel waarde had. En hij staat nu bovenaan de homepage van het synthforum...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back