ruis op mixer kanaal

oxoid

soms wel
Een van de kanalen op m'n mixer (MX2004a)ruist als ik aan de fader zit. Het zit voornamelijk aan de bovenkant en aan de onderkant van de fader, het gaat om een stereo kanaal, soms ruist hij links en soms rechts. op sommige punten valt links of rechts helemaal uit en komt er helemaal geen geluid meer uit.

Ik heb zelf het vermoeden dat de contacten van de fader vuil zijn, misschien stof ofzo.

Ik heb net geprobeerd de mixer open te maken o te kijken of ik de contacten van de fader schoon kan maken o.i.d. Maar ik krijg de printplaat niet los vanwege de draaiknoppen.

heeft iemand enig idee of ik daar zelf wat aan kan doen?

alvast bedankt

Je kunt van die spuitbusje met perslucht kopen (met een mooi dun tuitje eraan), dan kun je het stof misschien wegblazen.

En een tweede met hetzelde probleem, wel een stuk minder...... maar toch.
ga ff kijken of ik morgen zo'n bus ergens kan halen. hopelijk werkt het. mixer is 2 maanden oud :(

Contactspray in de fader spuiten vanaf de bovenkant wil wellicht ook helpen. Vieze faders blaas je meestal niet schoon.

Succes!

Oh ja. Twee maanden oud? How's about de garantie dan? Tenzij je 'm natuurlijk 2dehands hebt gekocht.....

nogmaals succes

Origineel geplaatst door Hazes
Oh ja. Twee maanden oud? How's about de garantie dan? Tenzij je 'm natuurlijk 2dehands hebt gekocht.....

nogmaals succes

is een mogelijkheid, maar ik heb geen zin om hem een maand kwijt te zijn voor reparatie ofzo, los het liever zelf op. als het inderdaad simpel te doen is, kan hem altijd nog op de garantie spelen.

Ga nou geen contactspray erin spuiten, kijk of de faders nog te koop zijn, zoek iemand die de knopjes eraf krijgt en haal alles netjes uit elkaar, zet de nieuwe erin en klaar. Stuk is stuk en dat gaat steeds verder. Soms bij veel gebruik (na rustige periode) gaat het kraken juist verminderen. Maar da's denk ik alleen bij (draai)potmeters.

Suc6!

Back