Gezocht : EMS Synthi A(KS)

Status
Please reply by conversation.

demian

Ojee
Ik ben op zoek naar een goed werkende en nette EMS Synthi A of AKS.

Is er iemand op dit forum die hem kwijt durft? ;)

Ik zou dit eerder op de analogue heaven mailinglist proberen.
In nederland zwerven niet zo veel synthi's eigenlijk.
En persoonlijk zou ik toch voor een vcs3 gaan omdat deze makkelijker en netter te modifceren is.

Dank, ik zal eens kijken/vragen op de AH mailinglist. :)

Qua keuze voor A of AKS of VCS3.. De A(KS) vind ik zo ontzettend mooi om te zien (als ie netjes is) daar kan de VCS3 voor mij niet tegenop. Dat speelt wel mee in het maken van de keus.
Maar het netjes kunnen modificeren is idd ook wel een erg belangrijke eigenschap.

Verder ben ik al heel blij als ik 1 van de 3 types weet te bemachtigen, ik heb het idee dat steeds meer zeldzame vintage toch het land uit verdwijnt. De laatste 3 Oscar's die op SF werden aangeboden zijn ook allemaal helaas het land uit verdwenen.

Misschien moet ik daar maar eens wat aan gaan doen.. :D

Van die van mij is de reverb kapot en er komt nu een soort van distortion uit. Heel apart en ik heb daar samples van gemaakt. Verder kraken de knoppen als de pest en je hebt dus pech gehad ; )

Synthi A is handiger volgens mij en heeft Signal-inputs zodat je hem ook als filterbank/effectpedaaltje kunt gebruiken. Let daarop als je een VCS3 koopt want die hebben dat vaak niet. Alleen de nieuwere modellen.

Maar wie heeft er nog pinnetjes over? Ik zoek er een stuk of vijf.
Verzending door Rehberg kan alleen als je geld in een envelopje opstuurt. Aantekenen van mijn kant dus plus 10 euro verzendkosten van zijn kant en dan exclusief btw. Is mij net iets te duur dus.

De aks kun je behoorlijk uitgebreid modificeren, een vcs kun je echt volproppen met mods! Ik vind de aks ook het mooist en met de ks heb je zoveel meer! Succes!

Gaat je vs3 weg mono?
Neem je er een synthi 100 voor in de plaats:)

Nee iets anders bruut :)
Ik heb overigens nog wel die analogue systems vcf en trapezoid.
En ook nog een vco bord liggen die ik is aan ga laten pakken.
Al mijn vintage bakkies gaan weg verkoop/inruil op de Kobol na.
En de komende maand komt er genoeg leuks voor terug.

Volgens mij gaat die patser van een MonoPoly een enorme Moog Modular kopen ; )
Baas boven baas:
<---- het nonnetje hier heeft er een DK2 bij en dan krijg je een aanslaggevoelige Synthi. Dat is pas echt heftig omdat die aanslaggevoeligheid natuurlijk op alle onderdelen van toepassing is. Vrij heftig effect heeft dat en dan ook nog een extra oscillator... dus "duofoon".

Rianne ik ga vanavond inderdaad een Moog Modular systeem ophalen.
Maar er komen nog 2 leuke dingen aan.
Als je dit ook nog raad mag je is op de koffie komen en wat knopjes draaien.

Rianne ik ga vanavond inderdaad een Moog Modular systeem ophalen.
Maar er komen nog 2 leuke dingen aan.
Als je dit ook nog raad mag je is op de koffie komen en wat knopjes draaien.

khoor een grote raad wat mono koopt/ruilt contest aankomen ,

:eureka:

Status
Please reply by conversation.
Back