show me your home made synths ....

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
ik kwam deze net pas tegen, echt helemaal te gek Ron :okdan:
ik was op zoek naar leuke vactrol schema's, heb er nog eentje liggen nl,
maar ik denk dat dit m wel gaat worden , alhoewel een compressortje lijkt me ook leuk..
is ook wel lekker simpel schema zo te zien :P
zou zo'n ding makkelijk te syncen zijn aan een triggerpuls ?
ook in antwoord op deze topic..
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=96800&highlight=vactrol+synth
evt nog een filter erachter (denk aan het Hiltree schakelbaar smerigheids filter :) ) lijkt me echt een leuk projectje !

mocht iemand nog andere leuke vactrol schema's weten , hou ik me aanbevolen:okdan:

Deze elektrieke kalimba kwam ik gisteren tegen op youtube.

Ik wil er ook een.. zucht.

Bedankt voor de link. Ga ik zeker een keer naar toe die winkel in Rotterdam.

Miep

Miep

Telt dit ook?8)

Miep. From scratch in C++, Linux. Work in progress.

Attachments

• miep.png
    miep.png
    81,8 KB · Bekeken: 77
Dank dank:kroon: Hier zijn twee mp3tjes, beiden in 5 minuutjes in elkaar geflanst om de polyphonie te testen. Vooral geen enkele moeite gedaan om een mooie compositie of mix te maken (o.a. omdat ik nog geen mixer interface heb gebouwd:P). Je kunt zelfs de nodige valse noten vinden:P Alle geluiden (ook percussie) komen uit Miep en ze zijn gesequenced met mijn mpc2kxl.

http://zmooc.net/synth_trial1.mp3
http://zmooc.net/synth_trial2.mp3

hee ik vind het knap gemaakt :okdan:
weet helaas niks van programmeren laat staan van linux..
maar het klinkt goed toch.. erg leuke demo's
en interessante opties zitten erop zoals timbre en feedback delay :P
dat zie je toch niet zo vaak.. lijkt me een heel compleet synthje
nogmaals echt knap gemaakt :halleluja

Dank dank. Timbre is gewoon pulsewidth, maar omdat het voor sine/triangle/saw wat anders doet, heb ik hem maar timbre genoemd;-) En feedback delay is gewoon een instelling van de oscillator feedback, die zie je ook wel vaker (bijvoorbeeld op de v-synth). Maar omdat ik geen andere synthesizer heb met een feedback oscillator heb ik eigenlijk geen idee of ie het uberhaupt wel goed doet...8o)

met feedback voer je het uitgangssignaal van de vco terug naar de cv input.
ik pas het volop toe op mijn hardware vco´s.
ziet er trouwens helemaal prima de luxe uit, de MIEP.
helemaal in C geschreven?
:mega:

Ja met hardware is feedback makkelijk, maar in software is dat nogal een truckendoos; in hardware stop je gewoon de stekker uit de output terug in de input, maar in software loopt de output altijd 1 sample achter waardoor je dus een gratis delay-effect hebt met een fixed delay van 1 sample:frons: Volgens mij heb ik hem dan ook nog niet helemaal op peil:P Ik noem het voorlopig "karakter":D

Miep is helemaal C++.

Ja met hardware is feedback makkelijk, maar in software is dat nogal een truckendoos; in hardware stop je gewoon de stekker uit de output terug in de input, maar in software loopt de output altijd 1 sample achter waardoor je dus een gratis delay-effect hebt met een fixed delay van 1 sample:frons: Volgens mij heb ik hem dan ook nog niet helemaal op peil:P Ik noem het voorlopig "karakter":D

Miep is helemaal C++.

noem het knopje gewoon delayed feedback.
soms gaan dit soort dingen gewoon niet makkelijk, gewoon overslaan tot dat kwartje ook gevalen.is, dat doe ik iigv altijd.
ben benieuwd naar je eerste complete versie.
:mega:

Back