Recording CC data

Nyquist

Lurker
midihellbe0.jpg

Hallo,
jij moet een midi expander gebruiken!!Als ik jou was zou ik eentje nemen die van 1midi out 8 midi out,s(splitter)maakt.
Ik heb er 2 van lem op mijn MV8800 zitten.Midi solutions verkoopt allerlij soorten midi doosjes voor zo wat elke mogenlijke oplossing.
En dan een midi patchbay gebruiken om van alle apparaten midi out terug te routen in de midi van jou MC909.dan kun je elk apparaat met zijn eigen parameters C.C.data op nemen in de MC909.
Ik gebruik er een van AKAI 8 in en 10out(weet het type nummer even niet meer)Of je gebruikt een midi controller/Keyboard.
Dit is de opzet zo als ik die gebruik met mijn MV8800 met externe hardware en dat werkt perfect op de JP8080 na.Die heeft nogal last van midi echo dat komt omdat hij in een midi lus zit,en dan cracht hij wel eens als je op het verkeerde knopje drukt,maar daar leer je wel mee om te gaan.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.:)
Mark :okdan:

midihelloq0.png

Dus zou het er zo moeten uitzien :confused: k'zal wel iets overkeken hebben..
Zover dat ik het zie maakt dit dat ik geen thru meer moet gebruiken en daarmee het 'midi echo of midi lus effect' verwijdert.
Ik vraag me nog af of je de midi channels kan instellen met die midi splitter.
Man.. midi doet echt zeer aan mijn hoofd.. :stupid

Ja je hebt het goed begrepen,ik heb het ook op die manier aan gesloten maar dan met 2 midi expeanders(Midi thru boxen).Om dat ik 2 midi out,s heb en een midi in.Jij moet gewoon elk apparaat zijn eigen midi channel geven.Stel voor jou mc909
heeft dan midi 1
synth1 channel 2
synth2 channel 3
,, ,, ,, ,, 4
En zo kun je verder gaan met mid sporen aan maken tot je de 16 hebt gehaald.Ik zag ook dat je met system ID bezig was,maar dat is alleen van toepassing als je 2 de zelfde synth,s hebt die op het zelfde midi channel zitten.Maar daar moet jij je niet druk om maken.leer eerst maar eens die midi te begrijpen anders wordt het te ingewikkeld.En betreft die midi patchbay voor midi terug de mc909 in daar moet jij op de voorkant de input selecteren en dan patchen naar de output van de midi patchbay.want er is er altijd maar 1 input actief.meer is ook niet nodig want je doet nooit 2 synth,s tegelijk midi recorden.En als je synth of drumcomputer raar begint te doen door midi echo zo als bij mij de JP8080 doet(alleen als ik de mini clavier bespeel van de JP of een preset verander)dan neem je hem toch op een ander midi channel(spoor) en als je klaar bent met recorden dan zet je hem weer terug.Maar als je bij de JP8080 alleen een controller beweegd dan is het geen probleem met die midi echo.En als een synth of jou MC909 meerdere midi sporen heeft dan geef je die gewoon ook een midi spoor(Channel).En dan ga je als je de gewenste midi sporen aan het apparaat hebt gegeven gewoon verder met de midi sporen bouwen.Dus jou MC 909 heeft 16 sporen en jou JP heeft er 2.Als ik jou was zou ik de midi in gebruiken inplaats van de remote in want als je de remote gebruikt kun je maar een midi spoor tegelijk gebruiken bij de jp.Die remote is om de appegiator via midi te bespelen.De mini klavier op de jp stuurt de midi noten uit van de appegiator naar jou sequencer(MC909).Je kunt ook een midi keyboard/controller gebruiken dan heb je geen patchbay nodig,als je de controller goed programeerd dan kan hij alles van elke synth/drumcoputer bedienen.Jou MC909 is eigenlijk ook al een midi controller hij stuurd Genral midi uit!Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Groetjes mark:):okdan:

En als je je midi thru box vol hebt zitten,dus meer synth,s als midi out,s hebt dan kun je gewoon de midi thru,s van de synth,s gebruiken.Dat doe ik bij mij ook en zonder problemen het loopt allemaal super strak.
groetjes:okdan:

Dat is een hele boterham, zal ik effe verteren en mee experimenteren.
'kheb altijd gewoon ge-daisy chained tot nu toe, maar dan kon ik aleen gemakkelijk note data doorsturen.
Je hebt me zeer goed opweg geholpen! Dank u.:halleluja

Midi Thru bakje : http://www.midisolutions.com/prodt8.htm
Is dit wat ik zou moeten hebben? 1 ding dat ik niet snap op dat T8 bakje is dat er geen knopjes of zoiets zijn om de midi channels in te stellen. Met andere woorden.. het ziet er naar uit dat alle 16 midi channels in alle outputs doorlopen of heb ik het mis?

Midi Merge bakje : http://www.midisolutions.com/prodm8.htm
Dit is pretty straight forward gewoon de hele zooi tesamen naar de sequencer laten lopen.

Is dit wat ik zou moeten hebben? 1 ding dat ik niet snap op dat T8 bakje is dat er geen knopjes of zoiets zijn om de midi channels in te stellen. Met andere woorden.. het ziet er naar uit dat alle 16 midi channels in alle outputs doorlopen of heb ik het mis?

Ja je hebt het mis en ja dit is een goede!!!Maar jou midi channels worden op jou MC909(de verzender) ingesteld en op het te ontvangen apparaat (synth/drumcomputer)Op jou midi thru box hoeft niks te worden in gesteld en de voeding krijgt hij van het midi singnaal dacht ik.Dat kastje geeft het alleen maar door verder niks.

Midi Merge bakje : http://www.midisolutions.com/prodm8.htm
Dit is pretty straight forward gewoon de hele zooi tesamen naar de sequencer laten lopen.

Dat is ook wel een goede,maar,ik weet het niet zeker.Ik heb er hier een liggen van roland die kun je wel over kopen voor 100euro inclusief verzenden.dat is de roland A880 midi Patchbay en die kun je handmatig routen hij is 8 in en 8uit die zou je dan kunnen gebruiken voor de midi in van de MC909.dan ben je goed koper uit dan bij midi solutions want die kosten tussen de150/200euro.Ik gebruik hem namelijk niet meer en in de toekomst ook niet meer.Dan hoef je alleen nog maar een thru box te kopen die uit het eerste verhaaltje van jou.

Ik hoor het wel van jou :okdan:Maak het niet te ingewikkeld voor je zelf,die tekening die jij maakte is goed alleen de midi goed in stellen net zo als dat je maar een apparaat op de mc909 aan sluit en zo werkt het ook met meerdere instrumenten in combinatie met de thru box

sorry je hebt het wel goed van dit laatste alle 16 channels gaan door die 8 heen.sorry voor het ongemak:):okdan::D

Back