Samples of demo's van Yamaha RMX 1

bizar

Ingeburgerd
Ben nieuw hier, so greats to everyone, en ben op zoek naar demo's of samples van de Yamaha RMX 1.

Ben al geruime tijd bezig met composing, eerst helemaal in het begin met Impuls Tracker (dos). Ideaal om te beginnen voor mij, zeker gezien het budget dat ik toen had...

Daarna overgegaan naar Midi Studio in Win. Eerst een Roland xp-30 gekocht die ik hier thuis heb staan sinds de eerste releases van deze synth. Daarna groovebox 303 en 505 gekocht waarmee ik nog steeds werk.

Sinds enkele jaren ben ik me meer op andere zaken gaan focussen naast muziek maken, maar sinds kort voel ik terug de vibe. Daarom zou ik een andere budget vriendelijke groovebox of sequencer willen aanschaffen.

Gezien men beperkt budget zijn de beste zaken voor mij niet toegankelijk. Daarom de oudere rmx 1. Of weet iemand nog andere instrumenten die trance en electro house sounds bevatten voor een gelijkaardig budget?

Sorry voor de lange intro. Nieuw dus ook even voorstellen zeker...

Alvast bedankt iedereen! Nice to know there is such a forum like this one...
:okdan:

Wat ik was vergeten: de demo's of samples mogen ook via een link naar een website doorgegeven worden. Thanx!

Laatst gewijzigd:
De Rm1x is een prima apparaat met hele goede drum-sounds. Synth geluiden zijn wat minder, maar de bass die er uit komt maakt dat ruimschoots goed.

Hieronder een site met heel veel materiaal voor de Rm1x, maar je zult er wel 1 nodig hebben om er naar te kunnen luisteren.

http://www.markarber.freeserve.co.uk/

Veel succes met je beslissing!

De bassdrums uit de rm1x klinken live ècht als een hamer!
Ik vind het maar dof klinken over het algemeen.
Ik heb er een RS7000 naast staan maar zonder extra fx unit er tussen is de rm1x inferieur qua klank. :geslaagd:
Neemt niet weg dat er hele bruikbare sounds tussen zitten, maar vooral de sequencer is waanzinnig goed.

Back