akai mpc60 service man/test disk

cuba7000

Ouwe rot
heeft er iemand een akai mpc 60 service manual in PDF ?

en nog onwaarschijnlijker, er bestaat ook een test disk, iemand?

ha thanks, nu die test disk nog

weet iemand of de 60 mk1 en mk2 intern hetzelfde is

ik weet wel dat de mk2 een ander display en een headphone uitgang heeft, maar zijn is hij verder helemaal identiek?, zou je onderdelen van de ene in de andere kunnen zetten??

Ik heb een MK1 Ik dacht dat de MK2 standaard met OS3.0 kwam
(eeprommetjes), dus daar kan je een scsi inbouwen.
'k wil ook wel een oude MPC60 voor onderdelen. :P

MPC60 mkI en mkII zijn hardwarematig hetzelfde op de behuizing en de koptelefoon uitgang van de mkII na.

Dus in beide kan er scsi ingezet worden,en dezelfde geheugen uitbreiding. De mkII was er ook met v2 software.

mkII is (zover ik weet) gemaakt omdat de mkI te duur was (metalen behuizing, opklapbaar scherm, armsteun). Geluidstechnisch hetzelfde (of heeft iemand hier nog mooie verhalen over gehoord? :) )

Nadeel van v3 software, het sequencer gedeelte verliest zijn strakheid (is wat mij verteld is). Wel kunnen er met software v3 samples van de MPC3000 ingeladen worden (toch?) en v3 software kan ook met stereo samples werken.

http://www.rogerlinndesign.com/products/mpc60.shtml

Paar weken terug os 3.10 ingebouwd maar nog niet uitgebreid getest. Interessante info ivm de sequencer...

En ivm mkI vs mkII, daarom vind ik de mkI ook zo vet eruit zien...Die leren armrest enz...Prachtige bak...

Back