Jack vs cinch?

onzefree

synths are alive
Hey,

Ik sluit regelmatig mijn laptop aan op mijn actieve monitors via een (behringer, oeioei) mengpaneeltje. Daarbij moet ik telkens de aarding van de voeding van de laptop isoleren om ruis te voorkomen (natuurlijk is de ruis van de behringer niet zo makkelijk te verhelpen, daar zal ik later wel in investeren).
Dit trucje , aftapen, werkte bij mijn vorige laptop( hp, XP) zeer goed, maar op mijn nieuwe laptop ( Acer, Vista) helaas niet...
Ik heb zeer veel opstellingen uitgeprobeerd, mijn oplossingen waren ofwel het mengpaneel te dumpen ofwel de Jack-kabel vervangen door een cinch-kabel.
Hoedatte? Hoe komt het dat er via cinch geen ruis te merken is en via jack ongelooflijk veel?
( ik werkte met stereo ; jack-stereo-splitter naar 2 mono inputs op het mengpaneel, bij cinch spreekt dit vanzelf natuurlijk / ik werkte steeds met de output van de line-out (earphones).
Heeft iemand daar een mooie verklaring voor?
Ik vroeg me 't gewoon af....

grtz,

Fred

Verschil jack-cinch in jouw geval weet ik niet, maar in feite is het logisch dat je veel ruis hoort.
Een koptelefoonuitgang geeft een zwak signaal.
Dat zwakke signaal moet je behoorlijk uitversterken met als gevolg een hoge ruisvloer.
Ik denk dat je met een cheap-ass usb audio interface al geholpen bent.

Verschil jack-cinch in jouw geval weet ik niet, maar in feite is het logisch dat je veel ruis hoort.
Een koptelefoonuitgang geeft een zwak signaal.
Dat zwakke signaal moet je behoorlijk uitversterken met als gevolg een hoge ruisvloer.
Ik denk dat je met een cheap-ass usb audio interface al geholpen bent.

Hehe, ik weet dat zo'n simpele line-out een relatief zwak signaal geeft en dus ruis met zich meebrengt bij het versterken.
En een externe geluidskaart, dat doet bijna altijd wonderen, inderdaad.
No offence, maar je vertelt me niet veel nieuws...
Ik moet hier voor de goedkoopste ( en doenbare ) manier gaan, welke ik dan ook heb gevonden en deze manier blijft voorlopig dé manier voor mij.
Maar mijn vraagje blijft natuurlijk....:erm:
toch bedankt alvast :biertje:

hmm, ik heb mijn regeltjes nog eens herlezen en misschien is het niet voor iedereen duidelijk....
mijn vraag is : waarom geeft de opstelling met jack's veel static/ruis en degene met cinch's zeer weinig tot geen (enkel de ruis van het mengpaneel zelf, met misschien wat ruis dat je zelfs door je oortjes hoort, als je ze direct op de laptop aansluit)..
:confused:

Attachments

• set_pic.jpg
    set_pic.jpg
    105,3 KB · Bekeken: 95
zou geen echt verschil mogen zijn als je dezelfde connectoren gebruikt van mixer en laptop

zou geen echt verschil mogen zijn als je dezelfde connectoren gebruikt van mixer en laptop
Mja, dacht ik ook zo:peukie:, daarom dat ik deze thread ben gestart...
En kwaliteit in kabels zou de reden niet mogen zijn... de jack-kabel is zo'n met "vergulde" ( ik kan er ff niet opkomen) plugs.....

Back