Nieuw in 2008 van Clavia.

De afbeelding komt van GearJunkies http://www.gearjunkies.com/news_info.php?news_id=2696

Wat zit er onder het laken?
Nog al groot, beetje formaat van 88 toetsen.

En wat valt op aan die NordLead rechts?
Just, witte ipv zwarte toetsen. Een tien jarig feestje's versie van de NL2(X)?

Wout

Attachments

• ClaviaTeaser2008.jpg
    ClaviaTeaser2008.jpg
    38,4 KB · Bekeken: 107
Reverse keyboard duidt vrijwel altijd op het volgende:

- B3-preset achtige toetsen
- Vox continental-kloon
- Zomaar als "exclusive", want echt nuttig is 't niet ;).

Ik gooi 't op het eerste, variatie op de Nord C1 als ik van de vorm onder het laken uit mag gaan. Wel raar dat er dan een synth-sectie met bender links zit, daar zitten normaal de drawbars.

Of ze hebben -echt- gek gedaan en iets gebouwd zoals dit:

Attachments

• gx1.jpg
    gx1.jpg
    63,2 KB · Bekeken: 81
Reverse keyboard duidt vrijwel altijd op het volgende:

- B3-preset achtige toetsen
- Vox continental-kloon
- Zomaar als "exclusive", want echt nuttig is 't niet ;).
Als je goed op dat fotootje kijkt is het gewoon een NordLead2. Hier een beetje gelijk standpunt van de mijne. Het gaat om de opstelling van de knoppen, die is gelijk. (Die grote rode vlek vooraan is slijtage - de serie met de slechte paarse verf...)

Wout

Attachments

• NL2.jpg
    NL2.jpg
    49,6 KB · Bekeken: 87
En ja, je hebt gelijk - het is een Anniversary Model :)

limited_web.jpg

wauw :{ vind em erg mooi

Ik zie nergens een 2 staan, of 2X. Is dit dus een nordlead 1 ?

edit> nee dus, toch een nl 2x

The Nord Lead Anniversary Model Ltd. Edition shares the specifications with the Nord Lead 2x

Ik wil geen verjaardag's-feestjes verstoren, maar ik vraag me echt af voor wie ze zoiets nu produceren; ik zie me zelf niet snel iets verkopen om dan de verjaardags-editie terug te kunnen kopen zonder dat die (echt veel) anders is dan het origineel (zelfs niet als je er een gratis taart bij krijgt).
Als je jarig bent trakteer je, dus ik zou dan eerder een gratis update of zoiets hebben gedaan.

Als nu nog maar IEMAND Korg, Roland en/of Yamaha durft aan te vallen voor 't uitbrengen/uitmelken van zelfde soort synths....

Mijn God, sorry hoor.. :(

Het ziet er grappig uit, maar verder? Ik zie voor mijzelf in ieder geval niet de toegevoegde waarde van deze NL tenopzichte van de gewone 2X. (aangezien ie technisch blijkbaar identiek is)

Dit is toch echt alleen leuk voor de nord verzamelaar?

Tenzij je toch al naar de winkel ging voor een NL, tja dan kan je kiezen. En als je dan voor deze kiest kan je zeggen: 'Kijk eens, ik heb er een met reversed keys'. ;)

En je krijgt er zelfs een ondertekend certificaat bij.

Maar ze hebben nog meer nieuws. Alleen mag Clavia dat zelf maar vertellen.

De nieuwe sounds & update voor de Stage zien er ook veelbelovend uit.

Alleen hoop ik dat ze met dubbel zo veel werkpunten / suggesties rekening houden als ze nu beloven, in het nieuwe OS (waaronder m'n uitgewerkte weergave op het LCD-scherm van draaiknopwaarden)..

Verder ben'k ook echt benieuwd naar de Librarian. Misschien ijdele hoop maar, hopelijk is het niet enkel een organiser voor presets, maar evolueert het tot een echte editor.

:doei: clavia

en meteen ook een clavia prijsje zeker voor dat gaar gekleurde keyboard....

Anniversary my ass, willekeurige plugins zijn net zo goed...

:(

Ja mensen ga zeiken als er voor de aardigheid een limited edition (299 stuks) wordt uitgebracht omdat ze 25 jaar bestaan. Jezus...

Ik vind het geen slecht idee qua specialiteit-iets, alleen vroeg ik me af voor wie ze zoiets doen en als ik de reacties hier zo zie, dan zijn er hier weinigen die dus de portemonnee gaan trekken. Ik vind de access aanpak (met hun golden virus editie (of zoiets), die je niet kon kopen, maar alleen kon winnen) dan een stuk beter.

Back