Doe "The Liquid Mix challenge"

Fles

THEMATIC
Leuke A-B test op de Focurite website!
Je hoort eerst een droge sample, dan hoor je de sample 2x processed. 1x processed met een LM emulatie, 1x de echte processor. Jij moet dan raden welke de LM is.

The Liquid Mix Challenge

Mijn score: 50%

:peukie:

Ik heb zelf een Liquid Mix gehad en heb de test ook gedaan en vind de fragmenten nogal veilig gekozen.

Je hoort hele subtiele compressie op audio fragmenten met relatief weinig actie in de dynamiek. Enekele fragmenten hebben wat meer compressie toegepast maar juist op dit soort fragmenten met deze hoeveelheid toegepastte compressie ga je heel weinig verschil horen.

Als je extremere settings gaat pakken denk ik dat de test heel andere resultaten gaat geven.

Ik heb zelf overigens mijn Liquid Mix niet weg gedaan omdat ik deze zo slecht vond klinken maar omdat ik wat firewire en latency issues had en ik even geen zin had om daarmee om te gaan.

Idd, behalve de DBX gaat het er nogal subtiel aan toe in deze test. Echter wordt er wel behoorlijk extreem met de EQ gedraaid en dan vond ik de verschillen toch moeilijk waar te nemen.

Ik vind soms de kale fragmenten nog het mooiste klinken.

Die lui bij Focusrite zijn ook niet gek natuurlijk,

zo gaat t toch altijd met promotie van clones de clone op zn best en de voorbeeldjes van t origineel zo brak mogelijk ..
maar ja dankzij de toch grappige test hebben ze de LM toch weer leuk onder de aandacht gebracht :)

Die lui bij Focusrite zijn ook niet gek natuurlijk,

zo gaat t toch altijd met promotie van clones de clone op zn best en de voorbeeldjes van t origineel zo brak mogelijk ..
maar ja dankzij de toch grappige test hebben ze de LM toch weer leuk onder de aandacht gebracht :)

Ja ik geloof er ook niet veel van, echt objectief ondrzoek kan je het niet noemen. Voor de rest sluit ik me bij Acidfever aan, ik heb hem ook weggedaan wegens de latency, dat maakt hem voor realtime gebruik niet echt bruikbaar.

Ook 70% hiero

ben wel benieuwd welke ik fout had..

Test met koptelefoon op gedaan,

Ik had 50% en 63% vond ik de LM mooier klinken dan t origineel, en ik neem aan dat jullie bij t laatste ook een redelijk hoog percentage hadden aangezien niemand t erbij vermeld 8o)
maar dit zou absoluut anders zijn als ze er niet van die k samples gebruikt werden .. wil dezelfde test wel eens doen met knallende beats enzo, t schijnt dat die LM wat dat betreft vet k is ..

Hoeveel van die geƫmuleerde bakken kennen jullie in het echt ook op dat niveau dan eigenlijk? :D

Ik koos in veel gevallen het signaal uit wat me in eerste instantie het best beviel. De score was niet best (40%).

Ik zie verder niet zo in dat je een test zo zou moeten finetunen dat het beestje eindelijk door de mand valt.

70 procent

ook 70% vond ik beter uit de niet LM hehe

Hoeveel van die geƫmuleerde bakken kennen jullie in het echt ook op dat niveau dan eigenlijk? :D

Ik koos in veel gevallen het signaal uit wat me in eerste instantie het best beviel.

idem hier .. persoonlijk probeerde ik ook wel een beetje het software randje op te zoeken, al was dat hier erg moeilijk.. maar goed ik weet zeker dat wanneer ik the real thing (ken alleen de budget drawmer sound uit eigen ervaring) en the de LM zou gebruiken voor het geen waarvoor ik nu mn gear gebruik dat die LM over zn nek zou gaan .. je merkt pas echt hoe goed of slecht software compressie/eq is wanneer je dingen gaat doen die headroom gaan vreten (wat sowieso voor alles in het digitale domein geldt) dus wat dat betreft lekker lauw om gitaartjes of soft rock door die meuk heen te gooien als test. ook het extreme eq'en is voor software niet weg gelegd (eerder fase problemen) maar ook dat heb je niet nodig op dat soort muziek

dus opzich ben ik wel overtuigd dat de LM best wel bruikbaar is maar niet zo veelzijdig als de originele bakken of zelfs goedkopere hardware varianten ..

Ik koos in veel gevallen het signaal uit wat me in eerste instantie het best beviel.

Gaat 't daar dan ook niet om? ;)

70 / 30 hierzo. Liquidmix klinkt zeker goed, maar het lijkt soms of ze iets raars doen met het hoog, en met attack en vooral release tijden...

Back