ASR10 SCSI en Adaptec AHA 2940 PCI SCSI adapter

Sine Wave

Ingeburgerd
Ik heb een asr 10 en wil deze aansluiten op een Adaptec aha 2940 PCI to Fast SCSI host adapter.

Ik heb alleen geen idee hoe dit moet en ik blijf "unconnected scsi device"
houden.:stupid

Kan iemand me helpen met de juiste setting en configuratie, 'k snap d'r helemaal geen bal van.:(

Hey man, ik kamp met het zelfde probleem, maar dan met mijn IOMEGA ZIP 100... ik weet nu dus ook nog niet hoe ik samples moet laden en dergelijke..

Vraag, maar dan anders:

Is het überhaupt mogelijk om .efe files vanaf mijn hardeschijf naar mijn asr 10 te
uploaden via een adaptec AHA 2940 pci scsi adapter ??? :(

Of zit ik er nu helemaal naast en moet het op een andere manier, m.a.w. waar kan ik die pci scsi adaper dan wel voor gebruiken ???=(

Ik heb een asr 10 met scsi aansluiting, zip drive, ada 2940 pci scsi adpter en de juiste kabels.

Awave studio kan the standard SDS and SMDI protocols for transferring samples over MIDI or SCSI.
Nogthans heb ik awave daar nog niet voor gebruikt, voor het transferten over SCSI bedoel ik ...
Misschien is CDXtract wel iets voor jou?
http://www.cdxtract.com/
CDXTRACT is an intuitive and very fast browser for all your sampler files and audio files. It displays the waveform of the samples as well as the mapping of the programs. CDXTRACT can read from most IDE, SCSI and USB drives including CD, ZIP, Jazz and MO. It also read from Virtual Disks.

Eigenlijk bedoelde ik het programma SMDIXferGUI maar dat is niet meer te vinden op het internet....tenminste...
WAS niet meer te vinden, ik heb hem nog staan en upload het bij deze

Attachments

• SMDIXferGUI.zip
    135,1 KB · Bekeken: 102
Awave studio kan the standard SDS and SMDI protocols for transferring samples over MIDI or SCSI.
Nogthans heb ik awave daar nog niet voor gebruikt, voor het transferten over SCSI bedoel ik ...
Misschien is CDXtract wel iets voor jou?
http://www.cdxtract.com/
CDXTRACT is an intuitive and very fast browser for all your sampler files and audio files. It displays the waveform of the samples as well as the mapping of the programs. CDXTRACT can read from most IDE, SCSI and USB drives including CD, ZIP, Jazz and MO. It also read from Virtual Disks.

CD xtract leest alleen sample cd,s die normaal onlees baar zijn in je pc, en zo nodig zet hij ze om naar .wav. Schrijven naar samplers doet cd xtract niet. Wel zou je met cd Xtract op een scsi schijf kunnen weg schrijven maar dit word dan wel een schijf die leesbaar is voor windows, dus geen aparte sample cd formaten.

Chicken sys kan wel sample cd's hardeschijven, zips, jaz's etc aanmaken. Rechstreeks naar een sampler sturen kan chicken sys weer geloof ik niet, maar dat weet ik even niet zeker.

Succes

Ik heb een asr 10 en wil deze aansluiten op een Adaptec aha 2940 PCI to Fast SCSI host adapter.

Ik heb alleen geen idee hoe dit moet en ik blijf "unconnected scsi device"
houden.:stupid

Kan iemand me helpen met de juiste setting en configuratie, 'k snap d'r helemaal geen bal van.:(

Eerst Handleidingen lezen en info vergaren aangaande je toestel (kennis opdoen):D
Daarna je SCSI toestellen een JUISTE ID nr toekennen.
Daarna al je SCSI apparaten aanzetten
Daarna je computer optarten

Nu nog bruikbare software installeren ... :peukie:

SCSI is normaal gesproken degelijk en betrouwbaar en stabiel :okdan:

Goed, oke tot zover allemaal bedankt :okdan:

Ik ben al weer een tijdje bezig geweest maar ik kom er dom weg gewoon niet uit.:erm:
Dit is totaal nieuw voor mij, dus ik ben hier een behoorlijke leek in:confused::confused:

Ik gebruik awave studio om .efe files te maken. Deze zet ik op een disk met EPSdisk en laad dit in de asr 10, tot zover lukt mij dit.......

Nu wil ik een .efe files rechtstreeks van af mijn harde schijf uploaden naar de instument bank file van de asr 10 m.b.v een adaptec AHA 2940 PCI SCSI adapter, of kan dit niet eens

Ik heb een ASPI manager van adaptec en WNASPI32.dll driver geinstalleerd

wie kan mij dit in kindertaal uitleggen hoe dit moet of eventuweel in een richting sturen.*D

groet

Maarten

Over het algemeen kan je alleen losse samples via scsi naar je sampler sturen.
Een complete instrument bank versturen is voor zover mij bekend bij de meeste samplers niet mogelijk.

Nog ff wat rond gelezen. Als ik rechtstreeks van een harde schijf die efe files wil gebruiken kan dit allen van een scsi hard drive, klopt dit ?? :stupiddus het kan niet zoals ik dacht van af een normale harde schijf?

en klopt het dan een asr 10 geen gebruik maakt van smdi ?

k ben ook bniuwd want k heb een asr x zwarte tank met een 2940 scsi kaart liggen en ben benieuwd wat k meer installen
erst gebruikte ik een a4000 yamaha
[knoppen stuk]

iemand ...nog ?

Back