Softsynth bedienen met een touchscreen iemand ervaring hiermee?

Lennox

work in progress
eigenlijk heb ik een hekel aan softsynths, ik ga toch geen knopje of schuifje bedienen met mijn muis :D nu weet ik wel dat je een externe controller kunt gebruiken maar toch.....

Ik zit te denken aan een touchscreen waarmee ik fijntjes b.v. de cutoff en resonance knoppen met mijn vingers kan bedienen. Heeft iemand hier ervaring mee, werkt dit goed? voordat ik voor niets van die schermen ga aanschaffen

Lijkt mij wel handig als je kijkt naar die open labs synths met ingebouwde touchscreen.

Iemand ervaring?

Ik heb er geen ervaring mee, maar mij lijkt het wel heel erg onhandig wanneer je met je vingers de cutoff en resonantie op een touch screen moet bedienen???

Nja, we hebben op het werk van die touchscreen schermpjes, en ik vind het maar niets, dan werkt de muis nog beter vind ik?

draaiknoppen bedienen lijkt mij totaal niet handig dan...

je hoeft alleen te drukken en in een bepaalde richting (omhoog/omlaag) te bewegen? of hoe zal dat werken want je moet volgens mij je muisknop ingedrukt houden.

Die Jazzmann Lemur is wel erg cool, is ook gemaakt voor muziek, maar ja ik zag een 2ehands prijs staan van 1900 dollar =(

misschien is een goeie controller toch wel beter, het lijkt mij zo handig gewoon met je vingers op het scherm klooien

Geen VTSi's mee bedienen?!? Zeker wel, de lemur stuurt midi en OSC zonder enkel probleem op de manier die JIJ wil.

Ik denk dat je in de war bent met de Daxter. Dat klopt idd. Ik vind de Lemur dan ook super voor het creeeren van een 'eigen' controller voor Live Performances en Daxter ideaal voor het afmixen van projecten in de studio.