De grote Moogerfooger thread

Ik heb tot nu toe alleen de MF103 phaser. Vind het echt een lekker apparaat. Vooral lekker voor over een lage synthlijn van me pulse vind ik zelf...

Wil eigenlijk nog een 101 filter en een 102 ringmod erbij, maar vind de prijs van deze kastjes wel aan de hoge kant. Daarentegen krijg je wel een bult mooi geluid voor da geld...

Ik heb de MF-101 en die is geweldig. Ik gebruik hem om de baspartijen live te moduleren en dat geeft een lekker effect.

Ik heb ook de MF-107 die ik net te koop heb gezet op MP omdat ik niet helemaal de sound eruit krijg die ik wilde. Ik wilde het combineren met drums, maar vind dat ik er te weinig live mee kan doen, alleen iets met de bassdrum lukt wel leuk, maar of het voor mij bruikbaar is... Het geluid wat er uit komt is wel superlekker

Nou ben ik niet heel erg bekend met deze filters nog, maar met de MF101 kan ik onwijs goed overweg!

wie gebruikt zo'n mf-101 in een modular?

Ik ben benieuwd hoe dit filter zich dan gedraagd.

biphase hè, dan ben je eruit. en wat kost dat nou helemaal?!

ik vond de mf103 best goed, lekker wollig geluid, dat me na een tijdje ook weer ging tegenstaan. dit is een mf draad, maar ik wil toch even opmerken dat ik de phasor 2 van mutron veel leuker vind. om nog maar te zwijgen van de oude moog phaser die nu onderweg is. (die ook cv in heeft, net als de mf's en dat is een grote plus.

van de mf's vond ik de ringmodulator het leukst. de delay zou geweldig zijn geweest, is dat ook eigenlijk wel, als ie wat rijkere/hogere geluiden als hihats ook fatsoenlijk door zou laten en delayen.

Ben nu aan't sparen voor zo'n 107 freqbox om hen als carrier oscilator te gebruiken voor de MF-102. Dan doe ik de DAP sine/square wave oscillator in de audio input van de MF-107. Daar kan je volgens mij wel zieke ringmodulaties mee maken(zeker als ik ook nog de CP-251 aansluit voor de CV besturing)

Die is er toch ook.. oh nee, ksie ut.

Ik heb net de MidiMurf besteld bij Thomann. Moet binnenkort vage herrie bij 'n animatie maken voor geld. En investeren vinden de blauwe rukkers altijd fijn.
Maar ga ze denk ik allemal sparen..

Back