opname problemen groove agent 3 in cubase studio 4

berg

Nieuwkomer
problemen met opnemen Groove Agent 3 in cubase studio 4
Hoi,
ik heb net de groove agent 3 versie. in combi met cubase studio 4.
alles geinstalleerd en goed geluid. alleen neemt hij alleen op in midi als ik handmatig met de toetsen van het midi-keayboard (Motif ES) werk.
De patterns via de buttons van groove agent zelf inslaan middels de muis werkt niet. (wel geluid, maar geen opname)
Dan is er geen midi connectie en wordt er niks opgenomen.
kan toch niet zo zijn dat je alleen maar via je midi toetsenbord kan opnemen ?
Ik heb dit probleem zowel als vst instrument track en als channel
wat doe ik verkeerd ?
En hoe kan ik bijv. in de dual mode alleen werken en opnemen met de special agent module of de percussion module ? Die gave extra sets zullen er toch niet alleen zijn voor de stand alone ?

Kan ik in studio 4 GR3 ook als rechtstreekse audio opname doen ?

graag advies.
thanks
Berg

Hoi,
Dat Ben Ik Ook... Ik Heb De Vraag In 2 Fora Gesteld..
Thanks Anyway

dit is toch doodsimpel op te lossen, kom jongens :D

- laad je vst (grooveagent)
- in de vst zet je aan dat die ook midi out uitstuurt (altans zo was het in grooveagent 1, 3 heb ik niet)
- maak een nieuw midi spoor aan en kies bij de midi IN van dit spoor grooveagent
- zet het record knopje van dat nieuwe midi spoor aan en druk op play
- alles wat groove agent nu speelt komt als midi in dat nieuwe spoor. Daarna stop je groove agent en kies je op dat zojuist opgenomen spoor bij midi out groove agent.

klaar. simpel en staat volgens mij gewoon in de groove agent manual (vroeger wel in ieder geval)

Ha Quitster,
Ik ga ermee aan de gang..., maar haal dit niet echt uit de handleiding...misschien staat het er wel, maar begrijp ik het gewoon niet.
Mijn spel is beter dan mijn technische midikennis..
thanks en groet
Berg

tja..
ik ga nu even proberen wat quifster me heeft geantwoord

Instellingen GrooveAgent...heb je de manual geraadpleegt?

Hoi,
Ik ben al een stuk verder dankzij de tip van Quifster, echter ik stuit dan wel op het probleem dat ik dan inderdaad via dr RUN button van GR3 kan opnemen en van alles er tussendoor kan fillen en changen, maar.....in studio 4 input heb ik dan groove master 3 , maar ik moet ook wat in output zetten. Als ik hier ook geen groove master 3 inzet dan kan ik groove master niet openen en bedienen...maar als ik dat dus wel doe dat "dubbelt" de drumsoftware uit de speakers. Luister ik de opname terug dan is het geluid ok

???? hoe dit laatste probleempje op te lossen ??

Berg

En dan nog iets....
leuk hoor die 2 extra modules erbij
(special Agent en Percussion) klinkt echt waanzinnig goed, maar......deze kun je niet opnemen in studio 4, alleen maar synchroon meelaten lopen met de classic drums van GR3.....lijkt me toch dat dit wel zou moeten kunnen.. in de mnual zeggen ze ook dat deze geen midi input hebben behalve via kanaal 2 ???
Nou dat werkt dus ook niet, maar ik kan me niet voorstellen dat je deze 2 top soundmodules ook niet in de opnames zou kunnen betrekken. Maar hoe ??

Back