Schranz kick

Nyquist

Lurker
Hoe maak je best die harde galmende bass?

Ik gebruik meestal een korte harde 909 kick met reversed gated reverb en een beetje predelay.
Heb nog gedacht om 2 geluiden te gebruiken om dat schranz kick effect te krijgen.
1ste kick + korte hall reverb
2de geluid op tussenmaat, een soort galm white noise

Maar.. ik vind het maar zwakjes klinken door speakers.. in koptelefoon klint het wel lekker.. mja..

Tips?

voorbeeldje?:z

ik heb m'n TR nu niet die is bij de dokter maar k'heb well een paar snippetjes van oudere dingen.
Het klinkt alemaal zo 'ver weg' alsof je het zou opnemen met een mini mic en 10 meter van een klein speakertje staat... het laatste snippetje is overladen met Comp/reverb/effects en dat klinkt een beetje beter Mja het is ook niet zo vol als de andere.
Als ik later kan zal ik kicks aleen uploaden.
http://www.speedyshare.com/733905805.html

Laatst gewijzigd:
Ik snap precies wat je bedoelt, maar de voorbeelden vind ik er niet bij passen IMHO.

Het eerste snippet is inderdaad die rollende Westergasbas, maar de andere voorbeelden hebben totaal andere korte bassen. Volgens mij niet zo handig gekozen om als voorbeeld te dienen dan.

[edit] Sorry, ik begrijp nu dat het snippets van jezelf zijn. Ik dacht dat je een aantal voorbeelden van tracks van anderen had geupload met die bassen erin die jij ook zou willen maken.

Ja, die snippetjes zijn echt slechte voorbeelden van oude shit.... heb maar snelletjes "iets" geupload.
Als ik kan zal ik later een paar recente kicks uploaden.
[edit] Ik zal eens zoeken naar een paar kicks die ik als eindresultaat zou willen evenaren ook.

voor boris s/krocher/wittekind kicks... die vind je allemaal in t Überschall samplepakketje. Standaard stuff (maar dan met veel compressie en limiting over het geheel)

die vind je allemaal in t Überschall samplepakketje.
Ja, maar dat's dan een sample 8~ ik vraag me af of het een specifiek reverb of galm of gate of whatever fx bakje is dat gebruikt wordt.. of dat het gewoon opgebouwd is uit meerdere geluiden.

Heb snel een paar kickjes opgenomen.
Ik heb dus wel een MC-909 ervoor gebruikt.

Attachments

• Schranz kick demo.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 144
Het zijn i.i.g verschillende kicks gestapeld, de een met reverb de andere weer niet, door compressors en weet ik niet wat. Ik denk dat je het recept hier niet gaat krijgen, ik ben zelf ook al tijden op zoek over het hele web, daar ben ik niet wijzer van geworden. Je kan het beste gewoon zelf uitproberen misschien wordt je kick dan wel anders als die van Sven en die andere duitsers, maar dat wil niet zeggen dat ie slechter is natuurlijk. Toch?

Ik denk dat je het recept hier niet gaat krijgen,
Ik ben ook niet op zoek naar het exacte recept of oorsprong van die kicks, dan zou ik een eigen sound verliezen.
Maar ik zou wel willen weten of iemand weet welke Effect units ik zou kunnen gebruiken tesamen met de TR-909 om die Gate/Reverb (whatever dat je het ook zou noemen) te verkrijgen net als ik heb nagebootst op mijn MC-909.
[Edit] PS: Vind je die kicks met de MC-909 lekker?

Uit betrouwbare bron :D

-Layeren!
-Vervolgens startpunt van de samples op verschillend punten zetten
-Verschillende settings van filters op de verschillende samples toepassen
-Het geheel comprimeren

en inderdaad spelen met je verb, maar waar dat moet in het proces... :D

Gooi zo'n gated reverb in je bd sample. Dus niet realtime gebruiken want dan kan je je punch verliezen als de reverb doorklinkt over de punch van de volgende bd.
Ik gebruik de behringer V-verb pro voor dit soort reverbs.

Die mc909 kicks zijn wel ok, maar bij schranz denk ik persoonlijk eerder aan overstuurde kicks die holler klinken, met het accent op 100-120hz.
Die reverb van de mc909 (toch) klinkt naar mijn smaak echt ruk :)

Laatst gewijzigd:
Gooi zo'n gated reverb in je bd sample. Dus niet realtime gebruiken want dan kan je je punch verliezen als de reverb doorklinkt over de punch van de volgende bd.

Dit los ik op door the sidechainen, de rest van mijn kicks klinken nergens naar, maar de reverb klinkt i.i.g. niet door! Jeeeej! :mega:

-Layeren!
-Vervolgens startpunt van de samples op verschillend punten zetten
-Verschillende settings van filters op de verschillende samples toepassen
-Het geheel comprimeren
"/Runs to the lab with that info."

Dit kan het 'ver weg klinkende' waar ik het over had misschien verhelpen, zal ik ff mee experimenteren.

Vind ik goede tips :okdan: Thanks.

Back