• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Kurzweil K2600R

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Heb er lang over moeten denken, maar ik ga dan toch echt m'n Kurzweil K2600R in de verkoop zetten. Deze workstation bezit de volgende uitbreidingen:
* HDC26R om harddisk op aan te sluiten
* interne 1GB harddisk
* RMB-26 Rom uitbreidingsboard
* RM1-26 Orchestral Rom
* 1x64 mb geheugen

:) 2000 euro is veel geld maar ik verzeker je dat het apparaat nog in topconditie verkeerd. En het gaat uiteraard om de donkerpaarse versie met blauwe vlakken:)

Ik heb m'n zinnen definitief gezet op een akai mpc4000 en daar is geld voor nodig. Eventuele ruil ook alleen als het een mpc4000 betreft.

Attachments

• k2600r.jpg
    k2600r.jpg
    215,1 KB · Bekeken: 180
Last edited by a moderator:
Boehoe, heeft dan niemand trek in een K2600R? Ik smacht naar een Mpc4000.

Misschien helpt het volgende:
Zodra ik m'n mpc kan betalen heb ik m'n amt8 niet meer nodig, dus als je een tweedehands amt8 zoekt... Spoor dan een van je vrienden aan m'n K2600R te kopen... :biertje:

De stap daarna zijn waarschijnlijk de Triton en de MW1 aan de beurt voor een Andromeda, maar goed. Alles op z'n tijd :)

Helaas, geen prijzen in de oudejaarsloteriij anders was ik zeker geinteresseerd geweest in de K2600R. EUR 2000,0 hoest ik helaas niet zo maar op.

Heb ook nog een Virus op mijn verlanglijstje staan, dus sorry en succes met de verkoop

Ik heb op het net iemand gezien die een K2600 zoekt. Check ff je PB.

OJ

Helaas, er is nog niet op gereageerd. De K2600R staat er dus nog gewoon. Niemand toevallig nog 2000 euro's op zak of een mpc4000 waar die vanaf wil? =(

Ook niet een ruilen + cashdealtje???

Damn heren, zo duur was kerst en oudjaar toch ook weer niet :D

Kop op, jôh!

Kop op, jôh!

'n Kurzweil kan niet verkocht worden; da's maar goed ook het
zou je spijten.
Je kan veel van die andere rommel toch verpatsûh en daar dan
een MPC voor koowpûh. Of de syncstart van de sequencer leren
gebruiken i.s.m. de sample optie en 128 MB RAM: heb je ook 'n MPC.

Nou, doei!!

ISPdeRuiter-Kurzsultancy

ISP, doe mij eens een verstandige advies... Wat zou jij in m'n rijtje gear (iig hetgeen wat in m'n sig staat) verpatsen om aan de benodigde cash te komen... :D

Niks wegdoen, sparen.....
Over 'n jaar is dat ding van Akai alweer vervangen door iets beterders
hetzij van Akai, hetzij van Roger Linn zelf. Dat jaar kun jij benutten om
de leuke set-up, die jij al hebt beter te leren kennen en om eventueel
dingen, die je met de MPC wilt doen met de Kurzweil te leren emuleren.
Ik weet niet of je Sounddiver hebt op je PC maar daar kun je je MIDI setup
lekker vlot mee bedienen en je hele bibliotheekje (van al je synths) leuk
mee stroomlijnen. Ik vraag me trouwens af of de MIDI-time stamping van
de AMT8 werkt met Cubase. Met Logic erin moet je de timing van de Akai
kunnen benaderen.
In ieder geval is het zo dat je veel van de functies van andere synths/apparaten
met de Kurzweil kunt namaken. Dit vergt enige studie en een hoop nadenken;
daar is nog nooit iemand van doodgegaan maar van elk jaar wat nieuws kopen
en dan niet tevreden zijn, slecht voor de rikketik.
Omdat er maar weinig mensen zo over denken zul je zien dat redelijk betaalbare
exemplaren 2e hands beschikbaar komen in de loop van 2004. Als je dan nog
steeds zo'n ding in huis wil halen kan je dat voor 50 à 60% v.d. nieuwwaarde
doen. Tevens heb je nu nog 12 maanden om te sparen en je verliest geen ene
klotecent op je duurbetaalde spullen. Bovenal dwing je jezelf om het onderste
uit je bakken te halen en dat onderste zit bij de Kurz heel diep.
Voorbeelden: www.dlnsound.com Mr. Paul Dillen
Voorbeelden: Mixbeat etc. Pseudogranulaire synthese zie onder andere artikelen
voor Keyboard van Daniel Fisher (Download ook zijn schitterende Darkside-program
eens of de sweetstrings).
't enige wat je met een Kurzweil moet doen is 'm uitbreiden en er veel lesjes v.h.
internet mee maken (Brian Cowell, Darwin Grosse en Glenn Reither tutorials) en
evt de synth-tek CD's van Larry Hopkins aanschaffen. Gegarandeerd voor nog
29.71 jaar sonische verbazing en amusement.

Heb je al gestemd, dit kun je doen door naar de Pitch-page te gaan ;-),

ISPdeRuiter

Sparen is niet mijn sterkste kant. Weet overigens wel dat je gelijk hebt hoor. Ik heb nog nooit erg diep liggen graven in zowel de Kurz als de Triton. Op de een of andere manier frunnik ik altijd automatisch aan de Pulse en de MicroWave 1.
Het jammere van de Kurz is dat ik niet over de toetsenversie beschik. Want die Ribbon controller op dat ding is echt machtig. Verder moet ik de hele tijd in het rack lopen klooien waar je een lamme arm van krijgt. Gebruik je zelf ook de K2600?
Midi stamping werkt niet met SX al is het verder ook niet nodig. Verder kan je het beste alle ritmepartijen boven het arrangewindow zetten en de pads weer onderaan. Op de een of andere manier werkt SX ze van boven naar beneden af.
Sounddiver gebruik ik niet. Edit alles vanaf de synths zelf omdat ik voor m'n werk ook al achter de computer zit. Door het op deze manier te doen krijg ik niet zo snel last van m'n handen.

Erg dat iemand zo op m'n geweten inspeelt ;)
Weet je trouwens hoe leuk het is als je opties wilt bestellen bij Nederlandse winkels? Ze willen het geld niet eens hebben als je iets zoekt voor een Kurzweil...

Misschien toch maar even de videootjes zoeken waar je het over hebt. Ik heb alleen die van de Dreamtheater monsieur, maar dat is erg basic.

Overigens dat die mpc4000 na een jaar vervangen wordt betwijfel ik. De mpc3000 is ook erg lang meegegaan.

goede distributeur

goede distributeur

'n Goede distributeur van Kurzweil zit in Denemarken:
www.kurzweil.dk
Deze mensen doen werkelijk hun stinkende best voor je.
E-mail met Lars Karstensen; een heel aardige kerel.
Voor de mens met 'n creditcard is dit ook een goed adresje maar
wel helemaal in Fort Wayne, Indiana (US); www.sweetwater.com
In Amsterdam valt nog aan te raden Safesound op de De Clerque-
straat van Willem, die veel weet & kontakten heeft en ook erg
veel inzet toont.

ISPdeRuiter

P.S. Over dat geweten: je had zelf om advies gevraagd & bij mij
krijg je alleen het beste van het beste.

Tja heb gisteren toch maar weer even gestoeid en ik moet toch echt zeggen dat hij ongehoord dynamisch klinkt. Is gewoon absoluut niet te vergelijken met een XV, Motif of Triton. Denk dat ik wel ongeveer overtuigd ben hem maar te houden. Dan maar weer z'n handleidingen tevoorschijn toveren (daar verrekt een gemiddelde mens zijn rug mee).
Safesound kon ik nog niet. Even kijken of ik zaterdag vanaf Schiphol even kan uitwijken :)

Misschien dan maar kijken of ik hem ga uitbreiden met de samplingoptie en extra geheugen. Dat ramrecording gedoe lijkt me wel interessant om te gebruiken met m'n gitaartje...

Onwijs wijs

Onwijs wijs

Proficiat!
En veel van het internet halen: er staan miljoenen truuks & programma's
op het net. En met de KDFX + livemode heb je een effectenmachine in
huis v.d. klasse van Lexicon.
Voor een mooi overzicht van alle te bezoeken sites:
www.synthzone.com

Ik wens je veel FUN !

ISPdeRuiter

Bij de weg: ik heb de handleidingen van alles gedownload van de
www.kurzweilmusicsystems.com site die daar in 'n searchable pdf-
formaat staan. Alles even op 'n CDeetje branden en je hebt het hele
verhaal in de PC bij de hand en als je de meegeleverde instructies goed toepast
kan je de PC lekker woordjes laten zoeken. Scheelt ook een hoop rommel in
de studio & slijtage. De manuals lees ik meestal op vakantie door zodat ik niet
hoef te ontspannen ;-) .

Tja ISP, de haat liefde verhouding die ik met m'n K2600R koesterde is voorbij. OJS heeft hem uiteindelijk met me geruild. Heb nu een zo goed als nieuwe Virus C + wat zakcentjes die ik binnenkort nog goed kan gebruiken. De Virus C is voor al binnen 15 minuten beter bruikbaar gebleken.
En als ik OJS zo op m'n "valse hupfeld" heb horen spelen en de K2600R heeft hij een veel beter tehuis gevonden nu 8)

Tot op de dag van vandaag blijf ik van mening dat niets, maar dan ook niets tegen de klankkwaliteit van een Kurzweil op kan, zeker icm de effecten, maar je moet het dan wel gebruiken.

Obbe, als je dit leest: Vond al je spel goed, maar laat Borsato in de toekomst achterwege. Leer schoolkinderen naar mijn gebliep en gepiep luisteren, das beter voor hun algemene ontwikkeling :W

Hier mag nu een slotje op. *D

K2661

K2661

Het echte virus slaat nog wel toe, niet in de PC maar in de bol.
Gefeliciteerd met de ruil; het is natuurlijk altijd beter dat je iets
gebruikt waar je meent lekker mee uit de voeten te kunnen.
Mocht je ooit nog een Kurzweil kopen neem dan een keyboard
(bv. K2661), je hebt dan een hoogbegaafde controller in huis met
veel aansluitmogelijkheden.
Inderdaad de Kurzweil sound is onovertroffen; ooit een synthbouwer
gezien die 18bits DA converters in een synth stopt om er echt 16bit
geluid uit te laten komen (al die andere zijn dus inwerkelijkheid 14/15
bit). De KDFX is overigens 20bit; de K2661 is 24bit uit met nieuwe
gepatenteerde converters (Apogee eat your heart out). Interne resolutie
van een K-serie synth is 26 tot 32 bit (ja,ook de K2000). Dit langdradige
verhaal verklaart voor een deel waarom ze zo goed klinken.
Wat ga je nou met die MPC doen?

Je Kurzweil had trouwens ook VA technology aan boord; zie oa. de site van
Jordan Rudess, maar inderdaad niet zoveel knopjes (Sounddiver),

Vaarwel,
ISPdeRuiter

Haha, ISP. De Kurzweil blijft ook nogsteeds de mooiste synth die ik heb gehoord. Verder is het gewoon de meest veelzijdige synth die er bestaat:
sequencer, sampling, sampleplayer, VA, verkapte multitracker, noem maar op. En die samples van hun? Onovertroffen. Maar het is zoals je zegt, minder directe bediening. Wilde ik er optimaal gebruik van maken zou ik nog Sounddiver moeten kopen (vraag me overigens af of deze wel voor pc's blijft itt Logic) en de sampleoptie. OJS heeft vanaf het begin aangegeven geïnteresseerd te zijn. Zie bovenstaande post ;)
Had besloten hem te houden totdat ik ineens een mailtje kreeg... Ratel ratel in de bovenkamer. Daarna hebben we het een en ander heen en weer zitten mailen en is er een deal uitgekomen.

Mocht ik weer een Kurzweil nemen, wordt het zeker weten een keyboardversie. Liefst eentje met gewogen toetsen en de ribbon controllers 8)
De mpc4000 was al zo goed als uitgesloten na de aanschaf van m'n mengpaneel. Er is simpelweg geen ruimte meer in m'n kamer nu. Dat is "balen en niet balen, want nu kan ik gaan sparen".
Ik ben alleen nog in afwachting van een evt. overname van een monosynth en dan gaat de hand voorlopig op de knip.
Met zowel de Virus als de NR3 heb ik beesten waar ik mezelf mee kan scholen in het gericht maken van geluiden.

En ISP, hou het op tot ziens. Vaarwel is een eng woord ;)

OK

OK

Tot in een betere wereld,
Grootste der Muffins!

Uw dienaar,
ISPdeRuiter

Hi great muffin,

Helemaal eens met amico ISP. De K2600 is gewoon ongeevenaard in mogelijkheden en sound. Na alle jaren K2000, K2500, K2600 heb ik nog steeds het gevoel dat nog niet 1% van de VAST-mogelijkheden echt ten volle benut is. Je zult de FM-sounds vast al gehoord hebben, en zo is er nog veel meer denkbaar. Bijvoorbeeld additive synthese gecombineerd met FM met subtractieve ('virtual analog') synthese...

Toch proficiat met de ruil.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back