Problemen met renderen MP3tjes in SoundForge

Resonance

Turn up the reso!
Had mp3 voorbeeldjes zitten maken van een HH waarbij ik met de EQ speel (ivm verkoop mixer), normaal encode ik van wave naar mp3 met Lame
angezien ik laatst windows opnieuw heb moeten installeren en ik op t moment alleen SF9 had geinstalleerd heb ik dat maar ff gebruikt ..

Met SF mn wave render naar 256kbps geconvert en het resultaat van SF is echt BAGGER slecht!
Is dit nooit iemand opgevallen?

anyways, bij deze ben ik ook meteen op zoek naar een beter programma om audio mee te bewerken
iemand nog tips?

hier een linkje naar de render en de mp3

http://www.zshare.net/download/86638000397926/

winlame 4tw

bij deze ben ik ook meteen op zoek naar een beter programma om audio mee te bewerken
als alleen de mp3 conversie slecht is hoef je daar niet meteen soundforge voor aan de kant te gooien toch?
als audio bewerkingstool is er nix mis met soundforge... kleine moeite om mp3's te encoden middels een ander programma lijkt me...

Laatst gewijzigd:
als alleen de mp3 conversie slecht is hoef je daar toch niet meteen soundforge voor aan de kant te gooien toch? als audio bewerkingstool is er nix mis met soundforge... kleine moeite om mp3's te encoden middels een ander programma lijkt me...

Heb je gelijk in, om eerlijk te zijn zou ik eigenlijk niet weten wat ik zonder moet, poste net eigenlijk een beetje in een opwekking van frustratie omdat ik laatste tijd aardig wat geconvert heb met SF

Laatst gewijzigd:
Kan je niet een soundforge mp3 plug-in van een andere fabrikant proberen?

En anders zo'n los programma gebruiken waar je de mp3 in sleept en deze gelijk wordt omgezet.

anyways, bij deze ben ik ook meteen op zoek naar een beter programma om audio mee te bewerken

Je bedoelt "beter programma om wav mee naar mp3 om te zetten" omdat Soundforge, Wavelab en wat dan ook allemaal keurig de Fraunhofer codec gebruiken.

http://www.dors.de/razorlame/

Gaat net zo snel, doet 't prima, veel meer instelmogelijkheden, klinkt super, en je kunt rustig doorbewerken op andere .wav files terwijl deze bezig is. Je kunt zelfs 4 converters tegelijk aanzetten, zo hou je een quadcore lekker goed bezig :).

DEZE is ook gratis. Ben er wel tevree over.

Ik denk dat ik het probleem heb achterhaald..
Had een instelling in cubase fout staan.. Wave files werden naar 32 bit float gerenderd, kwam er gister achter toen ik met winlame bezig was..

Was al verbaasd aangezien ik dacht dat mn waves 16 bit waren, toen de output vervolgens geen geluid gaf ben ik cubase in gedoken en t stond idd op 32 bit float, op 16 bit gezet nieuwe render gemaakt en opnieuw winlame in en de output was nu wel perfect..

Straks met soundforge nog maar weer eens kijken wat er gebeurd met een 16bit wave file .. neem aan dat het verschil aanzienlijk zal zijn

anyways, bedankt voor de tips.. zal straks ff laten weten of hier inderdaad het probleem zat met sound forge

Ik weet niet hoe het bij jou ingesteld staat maar als ik in SF zit kan ik rechtsonder precies zien wat de bits en khz zijn. Dus SF had dat moeten aangeven lijkt me.

Misschien een idee om topictitel aan te passen naar iets vriendelijkers zoals "Problemen mp3 renderen soundforge" ?

Misschien een idee om topictitel aan te passen naar iets vriendelijkers zoals "Problemen mp3 renderen soundforge" ?

als een mod dat ff wil doen?

zal straks SF nog eens induiken :)

als een mod dat ff wil doen?

Heb ff gekeken waar ik die info van bits en khz kan zien, en dat zie ik eigenlijk alleen als ik een file moet selecteren om te openen, alleen click ik meestal al gelijk dubbel om m te openen..
dus t is compleet aan me voorbij gegaan :)

ohja rechts onder zie ik het nu ook! alleen niet in t window van de file zelf maar de bodem van t programma .. keek hier dus nooit
maar goed, dat was dus vooral omdat ik wel wist wat de waardes waren, had t dus in cubase al fout staan :(

Back