"Yamaha CS 80 opnieuw gelanceerd!". Gaat dit nog gebeuren?

hehehe

:okdan:

ik heb de moeite genomen om de draad te lezen en te kijken waar t fout ging
ik weet t, ik weet t

Ja dat durf ik wel te zeggen.
Na alle ervaring die ik ondertussen opgedaan heb.

Alleen jammer dat je ervaring qua relativering zo ver achter gebleven is.
Dat jij in de jaren '70 blijft is jouw keuze, maar niet iedereen zit te wachten dat jij in alle draadjes over nieuw analoog gaat lopen zeveren dat het vroeger allemaal zoveel beter was.

Jij ben echt zielig zeg fuse.
Wat heb jij voor ervaring met analoge synths?
Oude vco's tov nieuwe?
Waarom willen de meesten een Model D ipv een Voyager?
Waarom een Buchla 200 en geen 200e?
Waarom een Arp 2600 ipv een Cwejman?
Ik heb zelf genoeg nieuw en oud spul om een mening te hebben.
Jij moet eigenlijk niks anders doen dan dit maar te respecteren.

Respect voor mensen die je uit gaan lopen schelden als je niet hun mening deelt? Of in talloze draden loopt lastig te vallen omdat er wraak moet worden genomen? Zo dom ben ik nou ook weer niet hoor.

Je noodles klinken gewoon goed. Als je daar meer tijd in steekt ipv mij constant lastig te vallen dan kun je misschien wel wat respect verdienen ja.

Maar dit draadje gaat niet om ons. Maar gewoon om een leuke droom dat er misschien wel weer een CS80 komt. Of een memorymoog. Of wie weet dat die Vermona Mephisto in produktie komt ooit nog.

Je begin zelf een beetje de boel uit te lokken fuse.
Ik heb alleen gezegd dat het nooit zo zou klinken en dat het te lastig is ws.

Ik heb zelf een zooi nieuw modular spul van plan-b tot blacet tot wiard.
Maar toch vind ik de filters en vco's van het oudere spul lekkerder klinken.
Dat wil niet weg nemen dat ik het gewoon heb staan en gebruik.

Bedankt voor je noodle comentaar trouwens!

PS die Mephisto gaat denk ik niet gebouwd worden maar er moeten toch wel andere opties zijn voor een analoge poly om te bouwen.
BV een modular concept dmv voicecards net zoals de SE polysynths.

Komt het toch nog goed tussen jullie!

Is waarschijnlijk een manke vergelijking, maar heeft iemand de Arturia CS80V ooit direct naast een echte CS80 gehouden en daar iets over geschreven? In de Interface (en andere bladen) lees ik vrijwel altijd over alle producten vrijwel even lovende kritieken, dus dat zegt eigenlijk ook niet echt veel.... Geeft me wel een idee of er iets van het karakter in de V zit. Ik zoek een beetje de sound van de CS uit Blade Runner.... die sfeer...! Kan de V dat? Of de Andromeda?

Beschouwen jullie de Andromeda als een succes, als zijnde echt analoog? Fuse jij hebt er 1 toch?

Groet, RFB

Ik denk dat de grote kracht in de cs80 toch wel die uitgebreide ringmod met de filters is.
Een Andy heeft niet zo een uitgebreide ringmod en is gewoon analoog ja.

En wat ervaring betreft met de CS80.
Ben nog steeds heel dankbaar dat MarcelD hem destijds op een meeting heeft meegenomen en ik er even op mag spelen.
Ik heb zeker heel veel respect voor het geduld dat hij op wil brengen om hem te onderhouden.

Ik ook, vooral omdat ik 'm dat ding verkocht heb :dubbel:. Ik heb nog steeds geen spijt dat ik 'm verkocht heb, de cs80, maar een vette synth blijft het wel. Doe 'm de groeten van me, Marcel.

Back