Nieuwe geluidskaart, maar geen geluid...

JP8

Twist my knob? MY KNOB???
Help.

Ik heb de ESI ESU1808 aangeschaft. Wordt in bundel geleverd met Cubase LE 4. Leuk. Als het werkt.

Ik heb alle ins en outs nagelopen, maar ik krijg geen signaal in mijn input bus. De input tracks blijven zwart (geen uitslaande signalen) terwijl ik zie en hoor dat er wel degelijk een signaal door het apparaat en door de computer gaat. Volgens mij heb ik alles gepatched zoals in de handleiding van Cubase wordt gesuggereerd, maar ik zie niets, nada, noppes, rien...

Help.

Ta-dah,
JP8 8)

Welke drivers gebruik je met die ESI? Heb je van deze ook updates gedownload en geïnstalleerd? Heb je ASIO4All al gebruikt?

Zo, da's snel. :okdan:

Ik heb alleen maar de bijgeleverde software geïnstalleerd. Ik ga ens kijken op ASIO4All. Dank voor de tip. Als het werkt, kom ik hier even terug. Als het niet werkt, kom ik hier zeker terug!

Ta-dah,
JP8 8)

Zo. Ik heb ASIO4All geïnstalleerd en raad eens...ik heb een inputsignaal! Ik zie nu ook dat ik iets opneem. Geweldig.

...nu komt het er alleen weer niet uit. Ik heb een patch gemaakt naar de Main outs (L/R) en daar zou dus een signaal uit moeten komen. Cubase speelt nu wel iets af (waarschijnlijk wat ik net heb opgenomen), maar laat het niet horen.

En mijn moeder waarschuwde me vrieger al. Ze zei: "Jongen, brand je vingers toch niet aan dei suffe PC's, hou het bij Mac..." Had ze dan toch gelijk?

Help.

Ta-dah,
JP8 8)

Zo. Ik heb ASIO4All geïnstalleerd en raad eens...ik heb een inputsignaal! Ik zie nu ook dat ik iets opneem. Geweldig.

...nu komt het er alleen weer niet uit. Ik heb een patch gemaakt naar de Main outs (L/R) en daar zou dus een signaal uit moeten komen. Cubase speelt nu wel iets af (waarschijnlijk wat ik net heb opgenomen), maar laat het niet horen.

Moet je je main-outs dan niet vertellen naar welke output van je geluidskaart ie 't signaal moet sturen, waaraan je je monitoren hebt hangen?

Tja, dat heb ik uiteraard geckecked en dat klopt al van meets af aan. De ASIO-driver heeft in ieder geval al een hoop opgelost.

Nu heb ik (uiteraard) een conflict met de ESU-driver; de monitor moet UIT staan om via de main-outs geluid te krijgen. Dat is volgens mij precies het tegenovergestelde van hoe het zou moeten werken... :bekdicht: Maar ach, wie ben ik...?

Bottom line; er komt geluid in en er gaat geluid uit, al moet er wel iedere keer een extra handeling in twee verschillende stukjes software worden gedaan. Ik ga maar eens zoeken naar een goede oplossing...

Mag ik je alvast heel hartelijkbedanken voor je support? Als je in de buurt bent, mag je een biertje komen halen. :biertje: De ASIO-driver heeft echt een boel opgelost!

Ta-dah,
JP8 8)

Blijkbaar niet. Ik heb het hele setje netjes geïnstalleerd zoals het in de manual staat beschreven. Maar die doet het dus niet zoals het zou moeten. Het is me trouwens ook opgevallen dat de meegeleverde ASIO-drivers slechts twee van de 8 outputs beschikbaar maken...en dan nog de verkeerde twee ook! Hij patched standaard de out 1 en 2, en ik wil mijn monitor persé op 7 en 8 hebben...eigenwijs...

Ta-dah,
JP8 8)

Back