E-Pro minisynth gevonden

Ik heb hier nog de originele Faillissement verklaring liggen van Syntrance!

6 jaar geleden heb ik bij één van de twee gasten folders overgenomen en daar zaten ook nog de originele foto's enz.

M.v.g. Obie

Via Google op dit draadje terecht gekomen.

Ook ik krijg nog geld van E-pro maar in een andere hoedanigheid. Ik heb namelijk bij E-pro gewerkt en een flink aantal van deze apparaten geassembleerd in het piepkleine fabriekje in Schagen.
De eersten met een grote print onder het front en de latere versies met een dubbelzijdige kleine print. Na het failissement ben ik door de opkoper? van de boedel gevraagd om van de restonderdelen nog zoveel mogelijk Minisynths af te bouwen (en ook hiervoor heb ik te weinig betaald gekregen). Deze laatste exemplaren zijn voor zover ik weet bij DIL of Display in de verkoop terecht gekomen.

De toenmalig directeur van E-pro E.B heb ik nog even geGoogled en die is thans Reiki therapeut ( van de ene bedriegerij naar de andere zullen we maar zeggen) en T.S. ken ik alleen als autojournalist.
Mocht er nog interesse zijn dan heb ik nog wel wat verhalen over het ding.
Het kan ook zijn dat ik nog wat draaiknopjes heb liggen voor degenen met een incompleet exemplaar.

groeten,

:mega::okdan:

Welkom be tweeter

weer een betweter??
welkom, leuke info

He, Jij ook nog ?
Aanbetaling voor de Spider ?
Nee, ze (E.B.) hadden me benaderd voor het vervaardigen van het functioneel ontwerp van een nieuwe, polyfone synth. Dat ontwerp heb ik inderdaad geleverd, compleet met lay-out en design. Het mocht een paar centen kosten, yeah right... :frons::gaap::doei:

Nee, ze (E.B.) hadden me benaderd voor het vervaardigen van het functioneel ontwerp van een nieuwe, polyfone synth. Dat ontwerp heb ik inderdaad geleverd, compleet met lay-out en design. Het mocht een paar centen kosten, yeah right... :frons::gaap::doei:

AH, leuk,..........
laat es zien?
ik ben wel benieuwd.
het waren zelf niet echt goeie ontwerpers.
:mega:

Hoe bedoel je Jeroen?

De E-pro vind ik veel krachtiger qua sound dan mn mc202, ondanks dat ze dezelfde cem vco chip hebben. Van Boemtsjak begreep ik dat de bedrading niet altijd even joffel is.

Wsl slaat m'n vergelijking als een tang op een varken of het verhaal van de sinasappels en perzikken?!?!

AH, leuk,..........
laat es zien?
ik ben wel benieuwd.
:mega:
Hahaha, ik heb dat een paar jaar bewaard idd, maar het is er niet meer. Hou het maar op een kruising tussen een RSF Polykobol en een SC t8 .

Hoe bedoel je Jeroen?

De E-pro vind ik veel krachtiger qua sound dan mn mc202, ondanks dat ze dezelfde cem vco chip hebben. Van Boemtsjak begreep ik dat de bedrading niet altijd even joffel is.

Wsl slaat m'n vergelijking als een tang op een varken of het verhaal van de sinasappels en perzikken?!?!

in principe zouden cem bakken hetzelfde moeten klinken, dus je vergelijking is zo gek nog niet.
maar veel fabrikanten wisten de uitstekende cem klank te verzieken met waardeloos onworpen rand elektronica.

ik denk wel dat de vco´s kaal dan, van de 202 en de epro hetzelfde klinken.
maar ik dacht dat de filters en vca´s totaal anders waren ( de 202 heb ik nooit van binnen bekeken).
vandaar waarschijnlijk het grote verschil.
:koffie:

Ten tijde van de assemblage van de Minisynth was één personeelslid (J. S.) bezig met het ontwerp van een sampler die, voor zover ik me kan herinneren, monofoon zou moeten kunnen spelen met het 1V/okt.uitgangssignaal van de Minisynth.
Ene Erwin? was op dat moment ook bezig met het herontwerp van de D/A conversie van het keyboard.
Voor de gemiddelde potentiele klant was het inmiddels al een archaïsch ding met zijn monofone klanken, de Rolands en Korgs stonden al te trappelen of waren al aanwezig om de markt te veroveren.

dit is toch ook zon 3340 vco ontwerp
net as een beetje de trancendent / sh 101 ...uh en de pro one zeg maar

he zoon8o

Klopt, IC-bezetting was 3310 t/m 3340 en ZN 426 voor de D/A conversie van de toetsen als ik het me wel herinner.

ff grote broer
lijkt idd veel op crumar spirit [alis die een stuk beter ...moduleer/contalable]

anders ist denk gewoon een sh101 met cmen filter
en 2x osc ...oepzzzzz fetttttt

wel raar 2x een lpf ..
met een highpass ism lowpass zijn div filter instellingen mogelijk
maar twee x lowpass,...?

Attachments

• eprospirit.jpg
    eprospirit.jpg
    80,8 KB · Bekeken: 195
Schagen
Schagen? Mmm... dan denk ik dat mijn eerste synth (MS-20) daar vandaan komt. Syntrance does ring a bell. Hadden zij ook niet een boek / cursus gemaakt over synthese ? dat zat er toen bij

nadat deze man in '81/82 een spoor van onbetaalde rekeningen en boze leveranciers & klanten achter liet
potdomme, dan heb ik vet gemazzeld. ik heb toen (1981?) vooruit betaald en de volgende dag kon ik mijn MS-20 bij van Gend & Loos in Eindhoven ophalen. Ooh, wat duurde de busrit naar huis toen lang... ik kon niet wachten!

Er staat er op dit moment een te koop op marktplaats.nl
vraagprijs eur.700 en er is al eur.625 geboden .....
nu nog ff spammen op matrixxsynth en de duizend wordt gehaald 8o)

woot woot ...... ooit ga ik ook maar es cashen :P

E-pro

E-pro

even een aanvulling:

in "the A-Z of analog Synthesisers" Part 1 door Peter Forrest staat geschreven:

Minisynth:
37-note 1-vco (pulse,saw 10Hz-20kHz ) with subosc
-A neath synth, looking a little like a minituru=ised and simplified Syrinx
- Pitchbend wheel on the maincontrol panel, vco with pwm, lfo or envelope mod of the
vco, and vco aswell al lfo mod of the vcf- unusual on a little synth.
- glide, full ADSR, 24dB vcf with switchable tracking and swept env amount from full neg to full pos
- lfo goes 0.1Hz 30Hz, no noise
- in typical dutch synth style, available in a range of colours
- similar to DGS Scorpion

The Spirit:
37 note 2vc0 2lfo 2vcf 2adsr monosynth
- ring mod, 1 hpf, 1 lpf, noise, joystick for pitchbend and modulation
-trigger gates in/out. data in/out from digital scanned keyboard. portamento
- osc had saw, tri sq and pwm waveforms

van beide geen indicatie van aantallen

Vet!! Gewoon laten fixen en nooit meer wegdoen!

maar 50 stuks wil ik toch wel zeldzaam noemen
want laat daar nu nog 40 van over zijn.
en probeer er maar eens een te krijgen!
ik zou er wel een willen hebben
heb er een even bespeeld op een synthitreffen in munchen een paar jaar geleden
mooie sounds toch wel.

Back